Färger som gör mig lycklig!

Kommentarer
Birgitta säger:

Så vackra vårblommor och jag förstår att du gillar din terrin!
Vi har kikat på bidragen i mellofinalen, men nu ska jag snart krypa till kojs så det får bli en överraskning i morgon om vem som vann. Har en fullspäckad kurshelg fre-sön så det gäller att vara pigg i morgon och då kan man inte sitta och uggla framför tv:n :-)
Kram!

Svar: Tack snälla! Du hörs ha fullt upp den här helgen hör jag! Hoppas det blir en givande och trevlig kurshelg!
Önskar dig en fortsatt fin söndag!

kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-03-09 | 21:30:49
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.com
Vallmo säger:

Ja men hej! Det här var ett uppiggande inlägg! Du fick ju så mycket fina blommor för din peng och arrangera på bästa sätt kan du också!

Själv fortsatte jag igår med omplantering av inneväxter. En del får bara lite toppdressing med ny jord överst i krukan. Det är verkligen så tacksamt att ge sina växter omsorg, på bara några dagar ser man hur de piggnar till!Vårvinterljuset gör ju även växterna gott också..

Jag hoppas det går bra för dig trots handen att pyssla med växterna, både inne och ute senare.

Här i Umeå är det strålande sol och det utlovade snöovädret har antingen passerat redan eller dröjer. Hoppas det uteblir helt!

Önskar dig en härlig söndag!

Kram!

Svar: Vad glad jag blir när du tycker att mitt inlägg var uppiggande! :-)Ja jag brukar tycka att blommor kostar onödigt mycket på vintern men nu blev det som sagt mycket för pengarna!

Jag borde också plantera om mina krukväxter.
Tänkte göra det innan operationen och planerade att köpa ny blomjord i vår Ica-butik men de hade slut. Gick in till vår lokala blomsteraffär men otroligt nog hade de också slut! Och inte orkade jag köra flera mil extra för att hitta jord någon annanstans.
Så jag planterade om några iallafall, med den jord jag hade kvar hemma.

I morgon åker stygnen bort på min hand och efter det blir det lättare att hålla rent. Så det ska nog kunna bli fler som får ny jord framöver!

Solen betyder mycket den här årstiden och snöoväder klarar vi oss gärna utan!

Önskar dig en fortsatt fin söndag!

kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-03-10 | 09:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: