Bus, godis eller bara stillhet?

Kommentarer
Syster yster säger:

Jag gillar inte halloween heller det gör inte dom andra hemma hos mig, det är dom nära och kära som vi ska tänka på och tända ljus!
Du har glömmt den viktigatse födelsedagen i dag du kommer ju ihåg dom flesta i din närhet att gratta dom!
Men det gör inget för vi ses ju snart!
Kram syrran

Svar: Nej då jag har inte glömt att gratta din son! Han fick faktiskt ett sms-grattis redan i morse! :)Vi ses nästa helg!
Kram
Maria

2014-10-31 | 10:59:29
Mycket annat och lite betong säger:

Jag googlade just på alla datum och så kan jag läsa allt hos dig!
Vi åker alltid till kyrkogårdarna tillsammans, min mamma, våra barn och deras familjer, min syster och hennes familj.
Efter brukar dottern bjuda på middag och då är det Halloween-tema. Så vi gör en kombination.
Jag skrev en kommentar på ett äldre inlägg, hoppas du ser den.

Kram Agneta

Svar: Det låter som ett trevligt alternativ! Det där med att kombinera! :) Låter mysigt att få komma hem till dottern på middag! Speciellt då man får samla hela stora familjen!Ha en fortsatt trevlig allhelgonahelg!
Kram Maria
Maria

2014-10-31 | 15:00:12
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
Anneli säger:

Hej Maria och tack för ett bra och insiktsfullt inlägg om denna helg som vi nu har !
-Tycker också att det är bisarrt och galet att Halloween-grejen ska ta över vårt Allhelgonafirande. På det sättet blir våra döda anhöriga, ett synonym för skräck och monster...Helt sjukt ! - Kan inte förstå dom föräldrar som låter sina barn ringa på hos vilt främmande människor för att tigga godis !!
-Vi bor ju på landet utan grannar och gatlyse, så hit vågade sej inga spöken och monster ;)
Har sett att jag missat flera av dina inlägg, pga att din blogg inte blir uppdaterad på min "blogglista" ! - Mycket konstigt då alla andras nya blogginlägg visas ! - Har prövar spara den på nytt men det hjälpte inte heller.
Mycket märkligt !
- Nu ska jag läsa igenom det jag missat.
Ha en fin söndag !
Kram / Anneli


Svar: Hej Anneli!Vad konstigt att min blogg inte syns! Jag får kolla upp om det är någon fel inställning på min blogg!
Ja visst är det så, att den svenska traditionen med allhelgonahelgen blir helt förvriden då de två olika händelserna firas under samma tid!
I stan var det alltid en massa ungar som kom utklädda och tiggde godis men här se vi inte ens en endaste pumpa! Fast å andra sidan ser vi inte våra grannar heller då de bor en bra bit ifrån oss! Precis som jag vill ha det! :)

Ha en fin söndag du med!
Kram / Maria
Maria

2014-11-02 | 09:53:38
Bloggadress: http://harslutarallmanvag.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: