Smått rolig uppgift.

Kommentarer
Ann säger:

Men, så fin stugan blev! Som ett dockskåp! Tänk att få leka där och ha ett eget hushålle som Lotta på Bråkmakargatan sa.
Jag förstår att du också hade roligt med att inreda den och spishällen var ju fiffig, skönt också med vatten inne när det behövs.
Era barnbarn kommer nog att ha många roliga stunder där!
Ha en fin dag!
Kram, Ann

Svar: Roligt att du tyckte det blev bra!Ja vilken lycka om man hade en sån här stuga då jag var barn. Men jag minns faktiskt ingen av mina kompisar som hade en lekstuga då jag var barn..
Vatten därinne kommer att vara värdefullt för fler än barnen som vill leka där. Jag kommer absolut att utnyttja det! :)
Barnbarnen har hunnit leka där i somar och det blev riktigt blött därinne av diskande och matlagning men som tur är gör det inget då golvet är trätrall som släpper igenom vattnet.
Ha det så bra!
Kram
Maria

2016-09-18 | 08:08:51
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Vallmo säger:

Underbart inlägg från dig! Jag älskar saker i miniformat och samlar miniatyrer sedan länge! Kram!

Svar: Spännande med din minatyrsamling! Den vore rolig att se! Jag har ingen samling numera men samlade tidigare på gamla saltkar. Alltså inte ströare utan såna där små glasskålar med en pytteliten sked till.
Jag hade jättemånga i ett glasskåp men när vi flyttade hit till huset från radhuset så fanns det inte plats för den samlingen längre.
Några få finns kvar på en hylla i köket men många är sålda.
Sen har jag faktiskt fortfarande kvar en massa nerpackade i en låda. Jag tänkte sälja de flesta egentligen men nu verkar ingen vara intresserade av en sån samling längre.
Annat var det då jag själv samlade, då fick man betala rätt mycket för varje liten skål.
Det kanske mest är lite äldre som samlar på såna. (?) De yngre har ingen aning om vad saltkar är och många unga är inga samlare.
Så saltkarens framtid är oviss....men det vore roligt om de hamnade hos någon som också samlar!
Kram
Maria

2016-09-18 | 10:11:37
Ljusletaren säger:

Utan ord ... du är så händig att hälften är nog. Bra ... det blev mer än ett strålande resultat *impad* Fasen så fint, mysigt och hemtrevligt du har gjort med lite inblandning av din käresta.
Det är sådan här gånger som jag funderar på vad jag har för gåvor egentligen *skrattar gott* fast något har jag nog ... tror jag *ler*
Ha en bra dag du skicklige bloggvän på att göra det mysigt för alla/ kram

Ps Vad är det för fel att säga att man har roligt?!?! Du skulle ha skrivit det fler gånger *blink, blink*

2016-09-18 | 10:13:38
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Ljusletaren säger:

Utan ord ... du är så händig att hälften är nog. Bra ... det blev mer än ett strålande resultat *impad* Fasen så fint, mysigt och hemtrevligt du har gjort med lite inblandning av din käresta.
Det är sådan här gånger som jag funderar på vad jag har för gåvor egentligen *skrattar gott* fast något har jag nog ... tror jag *ler*
Ha en bra dag du skicklige bloggvän på att göra det mysigt för alla/ kram

Ps Vad är det för fel att säga att man har roligt?!?! Du skulle ha skrivit det fler gånger *blink, blink*

Svar: Men tack! Vilket beröm! :) Roligt att du gillade resultatet! Nog har du många gåvor du med! Det är jag heeelt övertygad om!
Sen så är det faktiskt massor med saker jag inte kan! En massa saker blir inte alls bra å sen får man göra om, men saker som blir misslyckade är det ju inte så ofta man visar upp. Hihi!
Sen tar allt jag gör så lång tid. Men det får ta sin tid. Är det dessutom roligt att göra det så gör det ju inget!
Roligt och spännande ska det bli att se vad det är för tävling du hittat på!
Se du, nu fick jag med roligt några gånger i mitt svar till dig också! Det var väl roligt! Haha! :-D
Ha en bra måndag!
Kram

Maria

2016-09-18 | 10:13:39
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Eva säger:

Svar: Jag kan inte så mycket om havtorn men tror att de vill ha mager jord, gärna sandig. Och så måste man ha en hane och en hona om det ska bli bär.

Vilken underbar lekstuga ni pysslat med under sommaren! Rinnande vatten är inte illa. Jag vet ju hur noggranna och duktiga ni är med allt ni gör.
Jag älskar denna tiden när allt får gå i sin egen takt och jag får rensa upp efter sommaren. När det blir kallt och dåligt väder ska jag storstäda huset, det behövs efter sommaren.
Ha det fint!
Kram Eva

Svar: Tack för ditt svar! Jag får nog kolla upp de buskarna då. Har en del av tomten som de nog skulle kunna trivas på då.
Det känns bra att vara noggrann. Att låta saker få ta lite tid så att det håller länge sen.

Just det där med rinnande vatten känns så himla bra även för mig för som jag skrev så fungerar det ju jättebra att fixa lite med mat där även för oss vuxna! Inte dumt alls!

Jag tycker också om den här höstrenrensningen. Men även hos oss behövs en storstädning. Lite har jag påbörjat av det, mycket återstår men det kommer ju lämpliga innedagar framöver.

Ha det så bra!
Kram
Maria

2016-09-18 | 19:32:34
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Rost och rädisor säger:

Så helt underbart det blev! Jag vill fika med små koppar och ser jag inte en liten, liten planta på bordet också. Allt gjort med kärlek och omsorg.
/Anette

Svar: Jo visst är det en liten planta men den är faktiskt fejk! Mera hållbart så.:)
Jag tror faktiskt att jag ska ta mig en fika därinne nästa sommar. Nu har vi fått så pass mycket höst här uppe så det känns lite ruggigt att ta en fika där nu!
Kram
Maria

2016-09-18 | 20:30:53
Bloggadress: http://www.rostochradisor.blogspot.se
TantGlad säger:

Jättekul att se hur fin lekstugan blev, och bra med rinnande vatten där. Bra idé där med kopplingen av vattnet. Fint inne i lekstugan blev det åxo.

Ja sommaren är väl över nu. Det känns ändå rätt bra med en ny årstid så vi kan unna oss att blogga lite.

Ha en fin ny vecka och Kramkram.

2016-09-19 | 05:07:35
Bloggadress: http://tantglad.bloggo.nu
Marie säger:

Oj vad fin stugan blev! Om det inte var en lekstuga utan "på riktigt" så hade jag gärna bott där! Du är så HIMLA duktig! Det syns att du har haft roligt. Jag tror att det även känns när man kommer in i stugan. <3 Kram.

2016-09-19 | 07:42:50
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
MirandaMaräng säger:

Såå HIMLA FIN lekstuga. . . .och vilken lyx med rinnande vatten. Oj vad det måste vara roligt att leka där!!!
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram

2016-09-19 | 18:15:46
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Rosor och ruiner säger:

Men oj, så fin den blev! Förstår att du tyckte det var roligt, det hade jag också tyckt! Vi har ju också en lekstuga, som skulle behöva lite kärlek i form av färg, inuti är det ju ingen som skulle leka ändå, så numer är den förråd till diverse grejor. Men er stuga är ju helt bedårande! Kom att tänka på dotterns dockskåp som jag lekte med som barn, och som jag gjorde i ordning till dottern när det var dags för henne att leka med det. Det var ju jättekul att tapetsera och dona med möbler och sånt, kan tänka mig att du hade lika roligt med det här!
Nu har jag läst ikapp lite och jag skrattade till lite när jag såg Ernsts urna, håller med dig till fullo där! Satt också och tänkte att den var bra mycket finare innan! Det enkla är ju det vackra som han själv brukar säga...;)
Ha det så gott!

Kram GUnilla

2016-09-19 | 22:23:31
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
Mycket annat och lite betong säger:

Men oh, så fint det blev! Förstår att det måste ha varit jättekul att fixa allt i litet format och klura ut vad man har som man kan göra om och använda. Jag skulle också tycka att det var kul.
Jag glömde att skriva förra gången att jag också gillade Ernst urna bättre innan han gjorde om den.

Kram Agneta

2016-09-21 | 20:07:46
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
Vallmo säger:

Hej igen! Nej det tycks inte vara många yngre som samlar på något numera. Men just miniatyrer är populärt! Det finns många grupper på fb för dockskåpsentusiaster och medlemmarna där är INTE ungdomar =)Jag är med i flera av dem och har stort nöje av det. Köp- och säljgrupper finns för ex Lundby-saker. Jättetrevlig hobby! Jag hade inget dockskåp som barn men har nu flera stycken!=D Ingen lekstuga hade jag heller men har nu en friggebod =D Ha en fin dag! Kram!

2016-09-22 | 07:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: