Årets sista dagar

Kommentarer
Anki säger:

Ser ut som du haft en fin julhelg ... ja, förutom din smärta då förstås. Härligt att du kunde få en stunds vila mellan mat och klappar.
Kloka ord det du skriver om att acceptera ... och förändra. Mycket hänger på våra egna val!
Önskar dig ett gott slut ... och ETT GOTT NYTT ÅR!
Kram

Svar: Tack Anki!Ja det blev en fin julhelg! Enkel men ändå så fin!
Jag är så tacksam över den hjälpen jag fick och därför kunde vara med så länge trots värk.
Det där med acceptera, det är inte alltid lätt, men livet blir lite enklare om man försöker göra det. Och förändra, ibland behöver man göra det och inte bara gå på i samma spår när man egentligen känner att det känns fel!
Önskar även dig ett gott slut på året och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-12-30 | 07:38:23
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Birgitta säger:

Åh vad fint av dina nära och kära att måna om dig så!
Jag köpte assietter och en stor fruktskål i röd rubin billigt av en bekant för många år sedan och använder den ofta till jul. Man måste ju handdiska, kanske därför många av de gamla serviserna är billiga idag, men jag tycker det är roligt att ha det där lite mer unika trots att de inte går att stoppa in i diskmaskinen.
Allt gott önskar jag dig av det nya året som alldeles strax är här <3
KRAM

Svar: Ja det var så tacksamt! Jag är en sån som envist kämpar på, vill ju så mycket, men den här gången kändes det så bra att få smita undan en stund så jag fick nya krafter till resten av kvällen!

Ja det är kanske så, det där med handdiskningen och det gamla porslinet...
Sen verkar det typiska 50-talsporslinet fortfarande vara eftertraktat.
Trots att inredningen ofta går i det lantliga och lite mera mot 40-tal så är det 50-tal när det gäller porslin.
Nu har vi redan så mycket porslin men oj vilka fynd man kan göra med gamla serviser!
De finare har ju ofta bara stått som finporslin i ett skåp och är fortfarande i fin kvalitet.

Birgitta jag önskar även dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR med många fina stunder.
kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-12-30 | 11:48:24
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
MirandaMaräng säger:

Tjugondag Knut åker julen ut. . . iallafall hos oss men en liten nisse brukar försvinna för varje dag annars blir det så tomt om man tar allt på en gång!
Tänk att 2018 redan går mot sitt slut varför går åren såååå fort numera!!!
Önskar dig ett Gott Slut & Ett Gott Nytt År utan värk!
Kram


Svar: Då har ni kvar en hel del av den mysiga stämningen kring julen!Vi brukar ju också vänta in Knut men i år känns det bra att vara ute i god tid då jag förväntas få göra ännu en operation i januari.
Men nästa jul ska nog ordningen vara återställd igen! 😊
Ja det är skrämmande så fort åren går numera! Fortsätter det såhär så fyller jag nog åttio om nåt år! Haha!
Gott slut och gott nytt år till dig med!
kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-12-30 | 15:21:38
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Skorpan säger:

Tittar in för att önska dig ett gott slut och ett riktigt gott nytt år och samtidigt tacka för alla trevliga inlägg under året. Orden Du skriver om acceptans och förändring är den välkända sinnesrobönen. Vackra och tänkvärda ord.
Här kommer allt juligt att få vara framme ett tag till, men endera dagen när solen lyser kommer nog det att plockas bort även hos mig:)

Svar: Tack fina du! :)Sinnesbönen, de orden har jag skrivet med vacker text och inramad. Den hänger utmed min säng och påminner mig om det viktiga budskapet.
Ord som inte alltid är helt lätt att ta till sig men jag försöker att leva efter det.
Nu väntar ett litet nyårsfirande och sen kommer vardagen sakta tillbaka..
Julen lär inte försvinna på en dag, det brukar ta sin lilla tid. Men det är också något jag försökt lära mig, att allt måste inte göras direkt. Det är ok om det tar flera dagar.

Önskar dig ett riktigt gott slut på året och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-12-31 | 11:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: