Sommar sommar sommar

Kommentarer
Birgitta säger:

I förrgår satte jag mig i solen på bänken i vår odlingsdel och bara njöt.....det gör jag alldeles för sällan. Jag sådde sent och grödorna vill inte riktigt sätta fart och växa eftersom jag inte kunnat gödsla och vattna i den omfattning som behövts, men jag kunde ändå sitta där i lugn och ro och känna den där friden inombords. Tänkte då på att den känslan faktiskt inte enbart handlar om att det är perfekt ordning runt omkring mig utifrån sett......utan också om att det är perfekt balans inombords oberoende av hur det ser ut utanför :-)
Ditt växthus är sååååå charmigt och du får njuta av jordgubbarna!
Allt gott till er!
Kram
Birgitta

Svar: Kloka ord fina Birgitta!Ja njuta av jordgubbar får vi verkligen! Idag plockade vi in 12 liter!! De växer bra i värmen!
Ta hand om dig!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-07-07 | 11:28:32
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
Rost%25252520och%25252520r%252525E4disor säger:

Man får låta kroppen bestämma hur mycket som ska göras i trädgården när det är jäkligt och glädja sig ändå.
God bättring
/Anette

Svar: Tack Anette! Ja det är sant!Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-07-08 | 07:05:18
Bloggadress: http://www.rostochradisor.blogspot.se
Skorpan säger:

Så glad jag blir när jag läser att Du tillåter Dig att bara vara och njuta i sommar, det är något jag tvingats lära mig efter en lång och tråkig utbrändhet. Att känna tacksamhet av att bara få sitta i solen, se en fjäril fladdra förbi och insupa doften av sommar. Livskvalitet:)
Allt gott till dig!

Svar: Tack fina du!Ja det är inte det lättaste, det där med att tillåta sig vila! Den här sommaren har jag tvingats till det och då går det lite lättare, annars har jag länge haft svårt för det!
Tråkigt att höra att du blev utbränd! Det är inte det lättaste att ta sig ur men det låter som du hittat en väg ur det!
Ta hand om dig fina du och njut av allt det vackra vi har!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-07-08 | 17:46:30
Erik N. säger:

Tufft med titanplattan som inte fungerar som väntat. Vill ogärna utföra kirurgi själv, också! Utan litar ju på de avlönade.
Fin blomsterprakt bjuder du på, trots allas noterade torka i sommar. Här har vi på svenskt vis klippt gräset alldeles för kort, innan vi blev varse hur utdragen värme vi verkar få? Låter det vara så, men vattnar våra uppskattade vinbär istället! C-vitaminer man inte vill vara utan.
Positivt är att målnings-arbeten blir gjorda ute i år! Var inte att tänka på i fjol.

Svar: Nej förra sommaren blev det inte mycket målat. I år går det bättre med det bara man målar när inte solen gassar som värst!Här är gräsmattan sedan länge knastrande brun men då slipper vi iallafall gräsklippning. Något vi fick göra så otroligt ofta förra sommaren!
Ja det känns lite drygt med titanplattan. Hade ju räknat med att vara rätt så ok den här sommaren, inte sämre! Men så länge det går att åtgärda så lever jag på hoppet om bättring!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-07-10 | 12:56:58
Bloggadress: http://https://nystartvid40.blogspot.com/
Rosor och ruiner säger:

Vad tråkigt med din hand, och din rygg, hoppas det löser sig till slut så du får din kraft tillbaka och slipper ha ont! Värk är så nedbrytande,,, men du verkar kunna njuta ändå av den här ljuva (men ack så torra) sommaren! Sommar ja, den har varit lång nu, och än har vi en del kvar! Den signaturmelodin är verkligen sommar för mig med!

Kram Gunilla

Svar: Tack för dina fina ord Gunilla!Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-07-15 | 11:37:04
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
Anonym säger:

Hej ! Undrar hur det gått för dej gällande din hand ? Blev operationen bra ? Mvh Carita

Svar: Jag hade missat din fråga eftersom din kommentar blev klassad som spam. Nu vet jag inte om du kommer att hitta ditt svar heller eftersom du inte lämnat någon mejladress så du får veta när jag svarat.Men jag tog bort min titanskena ungefär ett efter första operationen. Nu har det gått ungefär 4 månader.
Det blev väldigt lyckat.Än är jag väldigt svag i handen och kommer nog att vara det, men jag har å andra sidan inte använt min hand under så många år före operationen.
Däremot är jag i stort sett smärtfri och att handleden är stel störs jag inte så mycket av. Jag skulle aldrig tveka inför att steloperera den andra handen om den behövde det.
mvh Maria
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-06-09 | 01:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: