En härlig lördag när det ännu är vintertid

Kommentarer
LyckligaPraliner säger:

O snygg soffa!! Du har räddat den med ny klädsel och svarta ben igen. Den känner sig nog nöjd nu :) Ser att ni också har mycket snö kvar. Jag bor i Västerbotten och nära till fjälls. Vi får vänta ganska länge än på riktig vår. Fast det har ju varit ovanligt många plusgrader så det smälter bra. Om bara nätterna får vara varma också. Törs inte plantera någon ännu. Det är lurigt. Förra veckan hade vi 16 minus en morgon men det hoppas jag är över...Högst osäkert. Vi har haft en härlig dag och jag har varit mycket piggare och nästan ingen huvudvärk alls. Aha, större bokstäver nu :) Jag min gnällis som ändå ser bra tycker denna storlek är perfekt! Och så fint teckensnitt du använder.

Japp nu är det dags att ställa fram klockan. Tänk så snabbt tiden går.

Kram Ann-Louise

2014-03-29 | 21:34:14
Bloggadress: http://www.lyckligapraliner.blogspot.com
S/Y Endeavour säger:

God morgon!
Vilken jättefin soffa!
Ja här är det snöfritt på havet ;-) men ganska så kyligt. Vattnet håller 2-3 grader och gör det kallt i luften.
Det vi har sent nu på våren får vi igen på hösten när det är varmare än i stan då vattnet fortfarande är varmt.
Kram

2014-03-30 | 08:54:54
Bloggadress: http://sailaway.bloggplatsen.se
Lena E säger:

Hej hej!
Har kollat dina glutenfria recept, bullarna lät goda! ;)
Jag behöver inte baka själv, eftersom det är min mammas stora intresse att baka :) så hon experimenterar flera gånger i veckan med glutenfritt till mej :)) mest vill jag ha rena mjöler, & sockerkaka bakar hon med mandelmjöl & dom blir så goda så jag nästan svimmar ;) kryddar med tex citron, kanel, eller pepparkas smak, hon bakar åxå kakor i parti & minut, syltkakor & chokladsnittar är min favorit, jag gillar inte att det är så många E:n i det mesta som är glutenfritt :( åxå dom färdiga mjölerna, men visst är det bra att dom finns :)

Gult är vackert! mina föräldrar har en buske på gården, har aldrig tänkt på att man kan ta in en kvist! ska nog åka dit & ta mej en hi hi...

Kram kram på dej <3

Svar: Det är det som är det bästa med de buskarna! Just det att man kan ta in dem när det ännu inte börjat blomma men blommar på sina bara kvistar bara några dagar efter att man tagit in dem! :))

Ja det verkar vara otroligt mycket E:n i glutenfria produkter! Jag reagerade också på det den korta tid jag antogs vara glutenintolerant!
Jag brukar annars vara så emot allt vad E-produkter heter och mina barn har hela sin uppväxt fått så lite såna produkter som det bara går!
Inte minst beroende på att jag hade barn som var allergiska mot en massa av dessa E:n som de envisas att blanda ut det mesta med!
Det kan knappast vara bra för nån!
Men trots en del E:n så blev de glutenfria bullarna i iallafall riktigt goda!

Kram
Maria

2014-03-31 | 22:42:08
Bloggadress: http://frallorna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: