Vid arbetsbänken...

Kommentarer
Tezz på Endeavour säger:

Vilket härligt djurliv hos dej!
När jag bodde i hus, hade vi alltid fågelbord vid köksfönstret. Älskade att sitta där och titta på allt liv.
De enda fågelliv jag har här, är kajorna, de kommer vid fyra på morgonen, skränar och bajsar ner.
De kan jag gärna vara utan.
Kram

Svar: Kajor ser jag inga här men ibland kan jag skymta en och annan kråka...Men förutom kajor tror jag det brukar vara sjöfåglar som svanar och så hos dig! :)
Kram
Maria

2015-04-24 | 10:40:24
Bloggadress: http://www.sailaway.bloggplatsen.se
Skorpan säger:

Låter så mysigt med alla dina djurbetraktelser, de är ju våra medpassagerare på livets resa så kaksmulorna på stenen fick mig att bli nästan tårögd, vilken härlig tradition! Rensa bör man göra med jämna mellanrum, det är inte klokt så mycket "bråte" och "bra-att-ha-saker" man kan ha plats åt. Efteråt känns det luftigt, skönt och befriande och ny energi kan strömma fritt. Feng Shui när den är som mest tydlig:) Lycka till och trevlig helg!

Svar: Vad fint sagt! "Medpassagerare på livets resa!"Ja visst är det så! Vad vore livet utan alla djuren runt omkring oss!?

Feng Shui är bra! Man känner verkligen hur lugn man blir efteråt när man får ordna upp och rensa! Bra också att få slänga iväg energitjuvar för vissa saker känns oroande bara de finns där!
Saker som triggar igång dåliga minnen ska man inte ens ha kvar! Det finns så mycket bättre saker att fylla livet med!
Men jag ska erkänna att jag är lite dålig på att göra mig av med just bra-att-ha-saker! De kan ju vara bra att ha!! Om man nån gång, kanske, eventuellt, i framtiden, möjligen kan använda det! :-)
Fina tygbitar, gamla vackra spetsar eller vad det nu kan vara...det kan ju bli nåt....sen!
Men nu har jag ändå varit lite hård mot mig själv! Jag springer ju jämt på loppisar och hittar nya saker. Hittar jag finare så köper jag och så måste jag slänga det jag redan har! Annars kommer jag drunkna i dessa bra-att-ha-lådor!! Haha!
Maria

2015-04-24 | 12:49:09
Rosor och ruiner säger:

Ja, rensa i "röran" behövs sannerligen ibland, och det är ju så skönt efteråt! Man känner sig lättare till sinnet på nåt sätt ;) Idag har jag lite storstädning här hemma, fåtöljklädslarna har tvättats, soffkuddarna likaså, renbäddat.. det är också skönt!

Ha det gott!
Gunilla

2015-04-25 | 13:24:51
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: