Var det bättre?

Kommentarer
Maria säger:

Men åååå vad roligt att se dessa bilder.
Vilka minnen som vaknar :)
Visst minns jag Li och Lo.
Och kläderna i katalogen. Såna där skidbyxor med hällor under fötterna hade jag och plisserade kjolen. Mamma hade sån damrock, hon kallade den städrock.
Ha en trevlig helg.
Kram ♥

Svar: Ja det är så roligt att bläddra i kataloger från den tiden! Man känner så väl igen kläderna och hela stilen på folket! :)Och byxorna med hällor under foten, det hade jag absolut!

Min mamma och flera andra under min barndom hade också såna "rockar". Damrock har jag inte hört förut, såg det i katalogen nu. Städrock var det som den kallades hos oss också! :)
Ha en fin helg!
Kram
Maria

2015-02-27 | 17:54:13
Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
Skorpan säger:

Men visst var det så; att barnens kläder var tecknade. Vilka minnen som poppar upp!! Städrocken likaså, hällor under foten och elastabyxan och sock-i-plast. Du milde tid vilken resa man/vi gjort:) Roligt att se och jag håller med dig om att retrokläderna för vuxna är inget att spara -men barnkläderna kommer säkert att förgylla en vacker dag...

Svar: Sockiplast har jag hört att det finns folk som samlar på!!! Hur kan man komma på att samla på något sånt??!Sockiplast kan inte ha varit så bra att springa i! Ingen svikt alls för foten! Men det var ingen som tänkte på sånt då!
Ja barnkläderna från den tiden är ofta fina! Kanske de kan komma till användning framöver! :)
Ha det fint Skorpan!
Maria

2015-02-28 | 11:46:27
Anneli säger:

Minnenaskatalog innehåller så mycket som man både kommer i håg och sånt som fallit i glömska.
Så himla kul att se dessa bilder!!!
Åh, en sån katalog är ju rena skatten, för en som är född 1959 ! - Tack snälla för vi fick titta lite i den.
- Vår egna minneskatalog innehåller både sånt som man inte orkar eller vill bläddra i och det som man gärna tittar på fler gånger.
- En del sidor kanske man redan har rivit ut...
Ha det gott fina du !
Kram Anneli



Svar: Oj vad du skriver bra Anneli! De sista raderna är så kloka!
Ha det gott du med Anneli!
Maria

2015-03-03 | 13:40:14
Bloggadress: http://harslutarallmanvag.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: