Mera loppisfynd! Snacka om att jag måste vara loppisgalen! :)

Kommentarer
Skorpan säger:

Haha inte är du "galen", bara omtänksam om de små tingen i livet. Flaskorna är helt underbara tycker jag och så härligt att ha ett hönshus att "dekorera"! Väskan i plåt är en portör, de är så fina! Jag har också en STOR julbock, den får stå ute på min bro och välkomna alla under julhelgen.
Nu måste jag bläddra mig tillbaka i inläggen och läsa mer om ditt hönshus:)
Skorpan

Svar: Ja just ja! Portör, så heter de ja! Så du har också en stor julbock! :) Jag blev så glad över mitt fynd! 20 kronor var den verkligen värd!

Hönshuset är jag också glad över! Vi hade först tänkt riva det, men nu är jag så glad att det inte blev av!
Jag ser verkligen fram emot sommaren då vi säkert kommer att tillbringa många timmar där! Det är ju inte alltid det är bra väder för att sitta ute!

Ha en riktigt bra helg Skorpan!
Maria

2015-01-27 | 12:23:09
Anneli säger:

Tillhör liksom du dom där galningarna !
-Och det är ju så himla kul att vara en sån, eller hur ;) Tänk att det finns så mycket fint som man inte visste att man behöver...Och har man plats så är det ju inga problem att fylla tex ett gammalt hönshus med loppisprylar! - En gammal portör fick en av sönerna i julklapp. Tyckte det passade bra till en som är biolog ;)
- Galna loppisfynd har vi nog alla råkat köpa på oss. Många gånger har vi måsta köra hem och hämta en släp för att jag "råkat" köpa något i möbelväg... ;)
Du har så många fina grejer i ert hönshus som jag absolut tänker titta in i någon dag !
Kram fina du och sköt om dej ♥
/ Anneli

Svar: Ja jag tror du är lika galen! hihi! Ibland känner man bara att just det där behöver jag definitivt! Men jag hade ingen aning om att det var så någon minut tidigare! Det är lite det som är tjusningen med loppis! Och som sagt det finns ju plats i hönshuset! :)

Ja en portör var ju lämpligt till sonen då! Men jag antar att den inte var lika rostig!
Jag skulle gärna vilja ha en till! En som är gammal men lite mera användbar!

Du är så välkommen på besök i hönshuset! Jag tänker absolut titta in i era fina hus också någon dag! Och då får jag äntligen träffa dina söta hundar också! :)

Ta hand om dig fina Anneli!
Kram / Maria
Maria

2015-01-28 | 09:20:02
Bloggadress: http://harslutarallmanvag.blogspot.se/
Maidi säger:

Vilka underbara loppisfynd du har. Såna prylar älskar jag också. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor.

Kram Maidi

Svar: Nej det verkar vara svårt att få svar på vad det kan vara.... Den där trälådan i alla fall... Jag funderar lite på om den använts till att mala och man satte ett lock på för att samtidigt förvara.... Men nej....jag vet verkligen inte...
Fin är den i alla fall och ska absolut användas till något av mig! :)

Roligt att du också gillar mina loppisfynd!

Kram / Maria
Maria

2015-01-30 | 13:21:14
Bloggadress: http://www.svartairisen.blogspot.com
Erik N. säger:

Vet inte alls, men jag tänker kanske socker när jag ser trälådan? Många varianter på sockerlådor.
Luffarkonsten och alu-hinken flyttar mig till mormor. Hon hade de prylarna kvar i sitt kök. En alu-urna med knopplock, innehöll alltid strösockret. PÅ kontinentalhöjden dammade sockertoppen, sockersaxen och sillhinkarna igen. Ett antal blåvita lerkrukor. Allt for, när morbror tömde.

2016-02-22 | 11:27:59
Bloggadress: http://nystartvid40.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: