På köksväggen

Kommentarer
Eva säger:

Vilket fint skåp du fått tag i! Jag har letat många år efter nåt liknande men i mina trakter lyckas jag inte hitta något.
Citatet är så bra, det är så det känns i dessa oroliga tider, vi måste leva och inte gå och "vänta" på att något ska hända.
Ha det fint!
Kram Eva

Svar: Jag har också letat länge men det verkar omöjligt att hitta nåt så då fick det bli ett i furu. Om du läser mitt sista blogginlägg så förstår du! :-)Ha det fint du med Eva!
Kram
Maria

2015-11-19 | 21:08:51
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.com
Skorpan säger:

Så vackert det blev med ditt fina skåp och de fina sakerna därtill:) Jag är själv en "burkmaja" och nu letar jag efter en sådan burk du har längst till höger på bilden! Har en annan variant av den än så länge:)
Önskar dig en riktigt skön helg!
Skorpan

Svar: Så du är också en burksamlare! Jag har otroligt svårt att motstå dem! Dessutom är de ju användbara!Är de för dåligt skick att ha livsmedel i så kan de ju användas till förvaring av annat! Är de för dåliga för det också så är de jättefina till blommor.
Jag anar att du menar martin-burken? Den har jag en annan sort av kanske det är den du har!
Hoppas du haft en riktigt skön helg och att den kommande veckan blir det också!
Kram
Maria

2015-11-20 | 11:48:42
Elisabeth säger:

Snyggt jobbat Maria! Urläckert skåp och med nycklarna som hänger utanför, wow! Jag letar efter sådana nycklar, har bara en fn. De blå skålarna känns bekanta, finns här hemma också. Rusta har lyckats, vet många som köpt just dessa skålar, att de sedan var billiga gjorde absolut inte ont, gulliga är de. Du behöver dessutom en hel trave och det ser ännu läckrare ut, ni är ju många vid familjesammankomster tex,
Solen skiner, någon minusgrad och ingen snö än, rätt vackert just nu alltså. Snön fasar jag för. Bröt handleden en vinter för några år sedan, efter det gillar jag inte halka och snö, nej fy för den lede.
Trevlig helg!
Kram från Elisabeth

Svar: Så du har också de skålarna! Min dotter berättade att det finns röda nu också! Hade jag inte redan 20 av de blå så hade jag nog köpt röda också! De är så otroligt fina!De passar ju både till godisskålar, syltskål, dessertskål eller vad man nu vill!
Bruten handled är inte kul! Hoppas du inte har känning av det än i dag. Det brukar vara svårläkt sånt där!
Snö har jag inte så mycket emot men däremot halka! Jag tycker att det är jobbigare när det är asfalt med ett tunt islager. Fy vad otäckt det är! Snö blir inte lika halkigt tycker jag!

Kul att du gillar skåpet! Det var riktigt roligt att fixa iordning det! Gamla nycklar är så vackra! Det har jag tyckt länge! Jag samlade på dem redan som barn!

Ha en riktigt fin vecka!
Kram
Maria
Maria

2015-11-20 | 14:47:57
Helena säger:

Underbart skåp. Precis i min smak. Snyggt också att hänga nycklarna så där på knoppen. Och så fick jag lite inspiration när jag ser att insidan är klädd med tapet. Önskar dig en fin lördagskväll så här i Västerbottniska snömängderna. :-)

2015-11-21 | 15:55:50
Bloggadress: http://sciencehelena.blogspot.se/
Tezz på Endeavour säger:

Åh vilket vackert skåp!! Och burkarna gillar jag också.
Ja världen är en orolig plats, men man får försöka finna sin inre frid ändå, annars går man under.
Kram från Gotland

2015-11-21 | 18:08:23
Bloggadress: http://sailaway.bloggplatsen.se
Erikslundsliv säger:

Underbart skåp och vackra burkar! Helt i min smak!
Klokt citat av P O Enquist. Så sant!
Ha en trevlig vecka!
Kram, Ann

2015-11-22 | 20:49:48
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: