Rosentaggar

Kommentarer
Anonym säger:

Underbara rosor! Dem får man aldrig nog av och så bra att du unnade dig en rejäl bukett. Det är du värd!
Ha en skön kväll och en fin söndag!
Kramar, Ann

Svar: Tack för dina fina ord Ann!
Ja nog är det så, att man aldrig kan få nog av rosor!
Ha det fint du med!
Kram
Maria

2015-10-24 | 18:59:15
Elisabeth säger:

Det är verkligen något alldeles speciellt med rosor. "Min älskling du är som en ros, taggig och djävlig". Vilken komiker som myntade det uttrycket kommer jag inte ihåg, men bra är det ändå!
I min ungdom fick jag vid några tillfällen 20st långskaftade mörkröda rosor med blomsterbud av dåvarande pojkvän. Vi träffades på kurs, blixten slog ned med störta kraft, helt magiskt. Vi bodde alldeles för långt från varandra, mobil, sms, mail fanns inte då. Kunde ha blivit något riktigt bra, men fick en helt annan vändning. Föremålet för den då stora kärleken var nyskild med barn som då var små, längtan efter barnen blev för stor, gick tillbaka till fru och barn. Dömt att misslyckas förstås, har det spruckit kan det vara svårt att få till putsen så att sprickan inte blir större igen. Det förhållandet rasade igen efter något år vilket inte förvånade mig. Vet att han gifte sig en gång till. Hoppas förstås att han fick ett bra liv till slut och att den nya frun nu får lika många rosor som jag fick på den tiden det begav sig.
Solen skiner, nu ska jag gå ut och fylla på mitt förråd av D-vitamin med hjälp av ljuset som är.

Ha en bra vecka Maria !
Kram Elisabeth

2015-10-26 | 13:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: