Söndagssol

Kommentarer
Anonym säger:

Hur går det kommande nyårslöftet Maria, har du lyckats? Gott om du kan klarar att lägga in en "bara vara dag" då och då eller alla fall några "bara vara timmar", det är en bra början, du får väl ta det lugnt så du inte chockar kroppen för mycket! För aktiv är du för det mesta tror jag.
Vet du, där med ljudet från isen låter så spännande, det har jag aldrig fått uppleva

2015-09-22 | 15:23:49
Elisabeth säger:

här kommer forts.... Skicka kommentarknappen anföll mig, haha !
På fm stod jag på balkongen och såg en massa flyttfåglar flyga i V-formationen söderut, undrar som du - Hur i fridens namn hittar de, har kanske fågelGPS vem vet. Du skriver om sädesärlorna, mina favoritfåglar, häftig att de var så många, på rad dessutom, det hade jag gärna sett tillsammans med dig. Du skrev någon gång om att det kändes som en hälsning från någon på andra sidan, var det när en fjäril landade på dig, kanske minns jag fel. Jag får känslan av hälsning från andra sidan när det kommer en enda sädesärla, som vippar fram och tillbaka framför mig, får en känsla av att det är min mamma som på något sätt vill kolla läget, om vi mår bra. Min mamma var lika snabb som sädesärlan, dock inte vippig, det låter inte positivt direkt. Absolut ingen otäck känsla när sädesärlan dyker upp, känns tryggt och trevligt. Vi brukar säga - Nu kan vi börja, Mamma har kommit.
Imorgon lill-lördag, ska vi göra något extra bra av den dagen? Äta något gott på kvällen kanske, kan bli en räkmacka, det gillar vi, gott, gott!
Kram vännen !
Elisabeth

Svar: Det verkar vara många som tycker att just sädesärlor är budbärare från andra sidan. Men på ett fint sätt!Jag har en vän som säger att hennes barns döda pappa visar sig som en sån. Lill-Babs säger att hennes mamma visar sig som en sädesärla,
Jag har också läst förut att folk tycker att de sina döda vänner eller släktingar när de ser en sädesärla!
Jag tycker det är så roligt då de återkommer varje år men det känns inte som någon som hälsar på från andra sidan.
Men när fjärilen kom och var så närgången, och gång på gång satte sig på mig, då kändes det som om någon ville mig något!

Nyårslöftet går det väl lite trögt med men jodå, jag har faktiskt satt mig ner emellanåt och struntat i "måsten". I stället har jag tagit en tidning och ägnat mig åt den i stället!
Alltid en början! :-)

Men det har olika skäl som jag inte lämnar ut på bloggen, varit en tuff tid ett tag nu. Det blir förhoppningsvis snart bättre!
Det blir med andra ord säkert fler "bara vara- stunder" snart!

Tack för dina fina och omtänksamma kommentarer du delar med dig!

I morgon är det fredag och på söndag kommer barnen som skulle komma förra helgen hit. Härligt!

Ta hand om dig Elisabeth!
Kram ♥
Maria
Maria

2015-09-22 | 15:42:02
Erikslundsliv säger:

Min jordgubbsampel blommar för fullt och syrenen har några nya gröna blad också. Så konstigt det kan bli i naturen ibland.
Här är det också dags att börja plocka in lite saker från trädgården och göra höstfint. Kanske till helgen om vädret blir bra.
Kram, Ann

Svar: Plockadet av trädgårdssaker fick en paus här då det kom en massa regn så än är lite saker kvar.Snart ska höstväxter inköpas så det blir fint igen! Vårlökar ska jag också gräva ner lite fler av.
Hoppas ni får fint väder i helgen så du får pyssla i trädgården!
Kram
Maria

2015-09-23 | 11:16:21
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.com
Helena säger:

Vackra fotografier du bjuder på. Ja, det här med väderleksprognoser har jag nästan slutat titta på. Det är rena lotteriet. :-) Fin kväll till dig!

2015-09-23 | 19:12:16
Bloggadress: http://sciencehelena.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: