September

Kommentarer
Ann säger:

Du skriver som alltid så fina filosofiska tankar! Alltid kul att läsa dina reflektioner.
Nog blev det lite höstigt, men idag har vi sol och det ska bli 20 grader. Alltid nåt även om det känns som höst i luften....
Krånglande teknikprylar får jag gråa hår av, det är inte kul när man ska fota och det inte vill sig. Hoppas att det löser sig!
Ha en fin (och förhoppningsvis även hos dig) solig dag!
Kramar från Ann

Svar: Tack snälla! :)Här skulle det bli sol idag och skulle väl bli så i hela landet. Men det är bara moln hos oss. Haha, tänker på låten "bara regn hos mig".
Fast jag ser att solen försöker nu att ta sig igenom det tjocka grå täcket på himlen. Men det blåser supermycket! Nåja, idag måste jag iväg så egentligen spelar det inte så stor roll, så länge inte regnet vräker ner för det känns drygt!
Jag har ett annat minneskort som jag satt i mobilen och då fungerar den som den ska igen. Får fara och klaga på det andra kortet framöver!
Ja det där med teknikkrångel är verkligen drygt och det känns som om det varit lite mycket av det ett tag nu!
Njut av solen och värmen hos dig idag och ha en riktigt fin dag!
Kram

Maria

2016-08-16 | 08:00:32
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Ljusletaren säger:

Så fina bilder! Gillar extra mycket den översta och understa bilden.
Vad har du för mobil när du är så nöjd med dess kamera (när den fungerar)?
Gillar alla årstider och hösten är så klar och fin med alla sina färger. Kul jämförelse med skolklassen.
Gillar också att se Idol.
Ha en bra dag/ kram

Svar: Min mobil är en Sony Xperia z5 compact. När jag skulle byta mobil hade jag ett stort krav på bra kamera. Jag har visserligen en bra kamera, en vanlig alltså, men den har jag inte på mig hela tiden, den följer med då det är mer planerade foton.Mobilen är lättare att ha med sig hela tiden så då är det lättare att fotografera sånt som dyker upp!
Ett annat krav var också att den skulle vara vattentät så att den inte blir förstörd bara för att det regnar. Bra också att den går att skölja av under vattenkranen eftersom den lätt kan bli jordig om jag fototograferar eller använder den som uppslagsbok när jag påtar i trädgården.
Åsså skulle den inte vara allt för stor. Allt det här har min mobil och jag är jättenöjd med den. Bara det sitter ett fungerande minneskort i den. Nu har jag flyttat mitt 64 gb minneskort till en annan mobil och där beter det sig lika illa. Men som tur är har jag ett på 32 gb och det räcker långt det med.

Jag tycker om de olika årstiderna vi har i Sverige men kan väl ibland tycka att vintern är lite för lång. Men jag trivs här i norr och har inga planer på att flytta till Skåne. Hihi!

Ha en bra dag du med!
Kram
Maria

2016-08-16 | 08:46:24
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Ljusletaren säger:

Intressant att få veta detta om din mobil *tack* Jag har alltid min kompaktkamera med mig. Snabbt att skjuta iväg ett kort med ena handen och kopplet i den andra handen. Sokko lärde sig fort att stå still när matte fotar. När klicket är gjort då går han *voff* / kram

2016-08-16 | 16:19:07
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Eva säger:

Dina fantastiska bilder!
Jag älskar sensommaren och hösten, det är absolut min bästa tid! Njuter av naturen och att pyssla i trädgården. Trädgårdsarbetet är en förberedelse för nästa år (våren och sommaren hinner jag inte vad jag tänkt), växterna går till vila för att hämta kraft för nästa växtperiod - liksom vi. Vi har fått den mörka årstiden för att vila i ett lugnare tempo.
Här har sommaren kommit tillbaka men med en klarare luft som jag tycker om. Vi har mest haft regn och storm hela sommaren.
Ha det fint!
Kram Eva

2016-08-16 | 19:57:57
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
MirandaMaräng säger:

Ja sommaren har verkligen kommit av sig. . . .här ÖSER regnet ned just nu och det är bara +14 grader!!! Och fast jag älskar hösten sååå kommer den verkligen för tidigt i år!!! Sommarsolen har liksom INTE lyst klart än. . . .!!!
Ha en fin kväll!
Kram

Svar: Vi har haft en grå dag med lätt regn men bara ynka 12 grader! Fy vad kallt!Men jag håller tummarna att de håller vad de lovar i morgon för de har lovat en fin solig dag då.
Ja nog är det så, att sommaren inte är klar ännu. Höst kan gärna vänta än ett tag!
Hoppas regnet ger sig hos dig så du får en solig fortsättning på veckan!
Kram
Maria

2016-08-17 | 19:36:32
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Elisabeth säger:

Fina bilder och text, som alltid, du är så bra på det du gör!
Ja nog känns det allt att sommaren är på väg att tacka för sig, tråkigt. Kan inte förstå var alla härliga sommardagar tagit vägen och det fast jag vet att jag har fått många nya minnen att lägga i min "minnesburk". Märkligt, det känns som det alldeles nyss var försommar. Den här sommaren har gått fortare än alla andra, är det ett ålderdomstecken det också kanske. Tycker det är mycket som man relaterar till att det har med åldern att göra kanske är det så.
På sitt sätt kan jag gilla hösten också rätt bra, kan vara en riktig höjdare med allt vad den färgsprakande naturen kan bjuda på och den krispiga luften. Tyvärr kommer sen allt för fort det vita kalla och hala som jag inte gillar. Men vad gäller det att klaga, inte mycket. Hur som helst är värmen kvar hos oss och idag bjuds vi på en charmigt grå himmel, en vän uttryckte det så. Gillar verkligen den definitionen, charmigt grå! Inte illa det heller!

Ha det bäst!
Kram från

Svar: Den här veckan börjar med regn och riktigt höstväder men de tre nästa dagarna ser ut att bli sommarfina. Trist nog har jag två av de dagarna besök på sjukhuset så det blir inte så mycket "njuta-ute-i-det-vackra-vädret" ändå. Men jag ska ta tillvara på de stunder jag kan det ändå för nu verkar det vara sista dagarna med en temperatur över 15 grader.
Jag kan inte riktigt förstå, för två månader sedan var det midsommar. Inte anade jag då att vi skulle ha så mycket höst redan nu!
Hösten har många fina sidor den med, klar luft, bär i massor och som du säger vackra färger.
Men riktigt så har hösten inte känts här. Ingen krispig luft alls utan grå, tung och regn så många av veckans sju dagar.
Men grått ska visst vara en av höstens modefärger så himlen är i allafall modemedveten då!
Nåja, trots att sommaren verkar ta slut allt för snabbt så tycker jag det har varit en bra sommar på många sätt!
Nu planerar jag för en höst och sen kommer snabbare än vi anar, en jul med allt vad det innebär.
Den här julen vet vi redan nu blir en jul då vi firar på julaftonen och inte två dagar som ifjol. Så jag går redan nu i planeringsstadiet med vad jag ska hitta på i år. Kul! :-)

Hoppas solen skiner och att luften är varm hos dig i dag. Oavsett väder så hoppas jag också att du får en bra dag!
Kram
Maria

2016-08-18 | 10:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: