Nu vet jag vad vi fått för besökare!

Kommentarer
Ljusletaren säger:

Vi säger Ängsull.https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84ngsull

Vilka fjäll vandrar din dotter i? Lyllo henne :-)

/kram

Svar: Ängsull har flera bomullstussar på stråna. De som vi har har bara ett på varje strå. Men egentligen tror jag att det är myrull och inte tuvull. De förväxlas tydligen rätt ofta men myrull är vanlig här i norr.
Dottern har kommit hem nu efter en veckas vandring med regn varje dag. De var uppe i Ammarnäs.
Men hon ska upp en gång till lite senare i sommar och fjällvandra. Jag vet inte riktigt vart de ska då men jag hoppas de får bättre väder!
Kram
Maria

2016-07-01 | 10:17:37
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Syster Yster säger:

Då man läser detta så blir man nostalisg minns myccket och en del då man va barn från farfars tid,
du måste haft väldigt trevligt hos vår farfar
och det va en fin person. varför kan man inte dekorara allt gammlt det är inge fel tycker jag det blir som nyst igen då man piffar upp saker! ha en bra helg bäata syster

Svar: Ja farfar var fin! ♥ Gamla saker kan verkligen få många nya sätt att användas på! Det blir nästan alltid fint!
Ha det så bra systra min!
Kram
Maria

2016-07-01 | 13:07:15
Eva säger:

Skönt att du fått reda på vad dina gäster är för några, då är det lättare att åtgärda.
Gillar hur du dekorerat den gamla cykeln, det är en prydnad.
Visst är det oroligt när barnen är ute på äventyr och man blir aldrig lugn förrän man hör av dem.
Ha en fin helg!
Kram Eva

Svar: Ja det är så frustrerande när man inte vet något om ohyran. Och när det är sånt som flyger omkring känner man sig lite maktlös!När det gäller barnen och när de är ute på nåt äventyr så är jag verkligen en riktig hönsmamma! Men jag har tränat lite på att inte oroa mig så mycket. Det går väl sådär!
Så länge jag inte hör nåt så finns oron där!
Men ett efterlängtat sms kom tillslut! De hade inte haft någon täckning tidigare! :)

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram
Maria

2016-07-01 | 21:07:25
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Karin säger:

Ohyra är aldrig roligt! Jag hade en planta bland mina jordgubbar som var alldeles kaläten. Hade samma fenomen för några år sedan, men de plantorna byttes ut. Hoppas att det håller sig till en planta. Jag hade fiberduk över under blomning och bärtid. Efter bärtiden brukar jag klippa ner plantorna helt, och har jag tur kommer det lite bär mot hösten. Hittills har jag inte lyckats.
Då får jag säga Grattis i efterskott till oss båda för jag är också ett midsommarbarn, fyller den 26/6. Nästa år 0-ar jag, så då flyr jag fältet!
Kramar Karin

Svar: I år verkar det vara ett riktigt insektsår! Men det verkar som kålmalen lämnat vår trädgård nu. Hoppas den håller sig borta för alltid och att inga nya kommer! Trist med din ohyra på jordgubbarna! Jordgubbar vill man ju inte bli utan! De hör verkligen till sommaren!
Vi har en jordgubbssort som är lite sen så chanser till någon ny omgång med jordgubbar är inte lönt att hoppas på här uppe i norr! :)

Då får jag säga grattis i efterskott till dig med Karin!
Spännande ändå med dina jämna nästa år! Du blir nog lite firad ändå kan jag tänka! :)
Kram
Maria

2016-07-06 | 18:10:08
Bloggadress: http://pixelmojan.se
Ljusletaren säger:

Intressant med att få veta att myrull också finns. Ska googla på det :-)
Ammarnäs ... där är det fint. Vi fjällvandrade inte men vi såg en hel del ändå/ kram

2016-07-07 | 08:23:25
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: