Laddar upp för en lång vila.

Kommentarer
Ljusletaren säger:

Du resonerar rätt för så brukar jag själv göra när stressen med datorn pockar på.
Kommer att sakna dina inlägg *sant*
Fina foton!
Min kompaktkamera är suverän att ha när olika motiv dyker upp. Mobilen hänger också med men ...
Ha det bra och var rädd om dig/ kram <3

Svar: Ojdå! Nu misslede jag visst er med rubriken! Det var inte min mening! Bäst att göra ett litet tillägg så inte fler får samma uppfattning som du. Nej det är inte jag som ska ta en lång vila utan jag tänkte på fjärilarna. Jag ser nu efter din kommentar att det lätt kan tolkas som att det är min långa vila som jag menar men nejdå, mig slipper ni inte undan, hihi, jag kommer nog hellre att skriva mera framöver! Både här och som kommenterar hos er med egna bloggar.Jag gillar dina inlägg med fina bilder och tankar så jag ser med glädje fram emot att hinna med det mera framöver också!
Ha en riktigt fin fredag!
Kram
Maria

2016-09-02 | 08:59:55
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Ljusletaren säger:

Men så skönt att du rättade till det hela och att du själv ska fortsätta och blogga.
Må de vackra fjärilarna få sin vila :-)
Trevlig helg fina du/ kram <3

2016-09-02 | 10:56:32
Bloggadress: http://morgonblogg.wordpress.com
Skorpan säger:

Så fina bilder du visar och det du berättar om fjärilar får mig bara mer och mer intresserad. Var vintervilar de? Har som du blivit "förföljd" av en sorgmantel, inte så kul med tanke på gammal skrock...
Ser fram emot dina inlägg som är naturliga, djupsinniga och upplysande. Helt enkelt en beroendeframkallande blogg:)
Skorpan

Svar: Ja visst är det fascinerande det där med var alla djur av olika slag tar vägen på vintern!Jag har läst lite men vill gärna veta mera. Precis som det där med flyttfåglar. Hur vet de när de ska fara. Jag vet att det har att göra med längden på dagarbmen varför stannar vissa av samma art kvar längre?
Måste lära mig mera om det!
Tack snälla Skorpan för ditt beröm över mitt skrivande! Jag blir uppriktigt väldigt väldigt glad över dina ord!
Ha en fortsatt fin fredag där förhoppningsvis solen skiner även där du bor!

Kram
Maria

2016-09-02 | 11:17:30
Eva säger:

Du tycker att hösten är lite stressig, så olika vi är, för min del är hösten mycket lugnare och jag hinner njuta av naturen och trädgården. Det beror kanske på mitt jobb också, jag jobbar i båtbranschen, vår och sommar är så oerhört intensiva och den lilla ledighet jag har ska allt hinnas med. När hösten kommer kan jag gå och dona i trädgården och det växer mig inte över huvudet. Men jag älskar mitt jobb och är oerhört tacksam för att de fortfarande vill ha mig trots att jag uppnått pensionsåldern.
Dina fjärilsbilder är så vackra! Och det är härligt att spana på allt liv som finns. Ja, man ska ha ögonen öppna!
Hoppas du får en fin september!
Kram Eva

Svar: Båtbranchen. Det lät spännande. Menar du att du jobbar på en stor båt eller är det små båtar? Jag tror att det med tiden kommer att bli allt mindre stressiga höstar för mig. Det blir mer och mer gjort på vår "att-göra-lista" så tilslut ska det nog bli det där mera dona i trädgården.
Som det nu har varit så har det varit lite mera än vad som känns riktigt ok. En massa saker som borde bli gjort ute innan det blir vinter.Men när det är gjort så kommer det att bli så bra.
Vi tog ju över huset efter svärmor och det var då inte underhållet på många år. Sen hade hon rensat bort precis allt av växter utom en misskött granhäck och en rabatt med liljor som dog av liljebaggar. Tomten var i övrigt platt och utan insynsskydd.
Alla byggnader var också eftersatta.
Att sälja det då var inte helt lätt. Dessutom var alla hus så fulla med saker ( skrot)
Så vi valde efter en massa funderingar hit och dit att istället behålla det och flytta in. Men det har tagit tid att få till det till ett mera hemtrevligt hem och när man då som jag inte är så snabb pga alla ej valda vilodagar med värk, ja då blir det ändå mera drygt.
Men vi har kommit långt nu och hinner med lite mera kvalitetstid också. Det känns bra!

Vad härligt att du kan fortsätta jobba med ditt jobb som du trivs så bra på. Jag är säker på att de trivs med att ha dig kvar där också! :-)

Hoppas du får till problemet med kameran och datorn så vi framöver får läsa dina inlägg!
Ha en riktigt fin september du också Eva!
Kram
Maria

2016-09-02 | 22:07:49
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Karin säger:

Vilka vackra fjärilar du visar! Vinbärsfuks har jag aldrig sett tror jag. Vi har en fjärilsbuske i rabatten, den drar till sig många fjärilar.
Önskar dig en fin helg!
Kramar Karin

2016-09-02 | 22:33:21
Bloggadress: http://pixelmojan.se
Eva säger:

Svar: Mitt jobb är på ett marint företag där vi säljer mindre båtar och motorer och även servar motorer. Vinterförvaring av båtar också. Låter inte så spännande men jag har fantastiska kollegor.
Kram

2016-09-04 | 19:17:28
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: