Gott nytt år! Happy New Year!

Kommentarer
Elisabeth säger:

God fortsättning önskar jag dig och alla dina fina följare.

Ett tomt blad! I dubbel bemärkelse .....nu ser vi fram mot att bladen ska fyllas!

Solen skiner, himlen blå och +5, härligt väder. Skulle snarare kunna tro att det är Valborgsmässoafton idag. Upp och nervända världen är det men inte mig emot. Kyla och snö på väg dessvärre. Gillar det inte.

Hoppas er nyårsafton blev lika trevlig som du hoppades på. Vi firade hemma, passar oss. Vi har testat flera olika varianter under årens lopp men kommit fram till att hemma känns bäst. Som alla tidigare år blev jag lite sentimental, tack och lov inte så lång stund. Tankarna som oroar du vet, vem är inte med oss nästa år osv. Försökte dock att slänga undan de där tyngsta tankarna när de kom och tänka på allt som är bra istället, det som finns här och nu och det är inte lite det. Med facit i hand lyckades jag rätt bra ändå.

Inga nyårslöften här inte, den tiden är förbi. Hoppas dock på att kunna få till många trivsamma stunder i år, många guldstunder med lappar till fina minnesburken. Hoppas också att vi i sommar kommer iväg på bilresan till Tyskland/Österrike, den resa vi inställde förra året då vi helt tappade lusten att åka när dödsfallet skedde.

Ser fram emot alla dina härliga inlägg och det med tanke på att du gett dig själv en fin gåva, mer tid för sånt du gillar och mår bra av, att skriva.
Ta hand om dig Maria.

Kram Elisabeth




Svar: God fortsättning till dig med min fina bloggvän!
Hos oss är det minus 6 grader nu men det har varit klart och fint och inga större mängder snö väntas de närmaste dagarna. Däremot verkar det bli ännu kallare. Men...det är januari så vad annat är att vänta?
Det brukar ändå gå rätt fort de här månaderna även om man snabbt blir otålig i väntan på den härliga våren!
Den här våren har jag faktiskt ett växthus att vara i. Jag har inte berättat nåt om det här ännu men det blev klart i höstas. Det är inte stort men så fint och jag ser framemot att få sätta igång med lite odlingar där! Jag återkommer om det sen men just trädgård och odlingar är kanske inte det du i första hand läser om. Hihi!
Men jag lovar att det hinner bli annat också!

Inga nyårslöften här heller. Bara löften som jag gav mig själv redan i början på december. Att när julen är över, då ska jag försöka äta lite nyttigare och lyssna mer på kroppen så kanske jag kan få ner mitt blodtryck.
Jag har fått höja min medicindos och går nu på tok för hög dos för att det ska hålla sig bra men jag vet ju också att blodtrycket påverkas av så mycket annat som händer runtomkring och sånt är inte alltid helt lätt att påverka.
Jag ska iallafall försöka göra vad jag kan.

Håller tummarna att ni ska kunna komma er iväg på er resa i sommar! Det är ni värda! Håller också tummarna att det ska bli en helt underbar resa för er!

Men innan dess så återstår än några kalla månader då jag ser framemot dina långa och fina kommentarer hos mig.

Kram



Maria

2017-01-01 | 12:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: