Den härliga solen

Kommentarer
Ann säger:

Intressant läsning! Jag tror på att sola lagom länge och smörjer mig bara om jag är helt vit och kommer utomlands på våren. Då är det klart att jag bränner mig annars. Här hemma blir det istället inte så lång tid i solen och då behöver jag inte smörja mig så mycket. När man är på solsemester så blir det ju så länge man är i solen per dag så då är det nog bra med lite solskydd. Var och en blir ju salig på sin tro, eller hur?
Ha det gott i solen nu!
Kram, Ann

Svar: Ja jag har också smörjt mig när jag kommer blek till varmare länder om våren. Men det är ju en sak att smörja in sig vid enstaka tillfällen, det kan knappast skada! :-)Däremot tror jag det är bra om fa. barnen gärna får behålla lite kläder på i solen istället för att springa nakna med en massa solkräm på.
Men som du säger blir ju var och en salig på sin tro så bäst är att göra som själv tycker känns bra!
Ha det bra i solen du med Ann!
Kram
Maria

2017-07-02 | 14:09:26
Anki säger:

Verkligen intressant detta med solskyddskräm! Själv är jag väldigt lite i solen - tycker inte om det helt enkelt - jodå en kort stund går bra, men inte att ligga och sola! Använder aldrig någon typ av solskydd och jag tror mer på vanligt "bondförnuft" - korta stunder i solen ... alltså inte ligga för länge i gassande sol. Svårare med barnen ... men som jag minns så använde jag inte så mycket solkräm på grabbarna ens när de var små, men var noga med att de inte fick vara för länge i solen ...
Som sagt spännande läsning ... och tankeväckande!
Ha det gott!
Kram

Svar: Ja "bondförnuft" kommer man långt med! Det funkar nog för det mesta!Jag har inte heller använt mycket solkräm till barnen. Minns att jag klippte av t-shirtar som de kunde ha på som skydd för axlarna när de badade. Sen sydde jag mössor i bomull med en skärm på som skuggade ansiktet medan de var så små att det funkade med mössa.
Själv var jag däremot mindre klok i unga år eftersom jag solat en hel del solarium. Eftersom jag inte är nån som gillar att pressa i solen så tyckte jag det var praktiskt att få en solbränna på så mycket kortare tid.
Idag är det något jag ångrar.

Ha en fortsatt fin julivecka!
Kram

Maria

2017-07-02 | 17:01:56
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Eva säger:

Solskyddskrämer har jag alltid varit lite skeptisk till eftersom jag inte vet vilka kemikalier som finns i dem. Jag tycker inte om att ligga i solen, är hellre ute och rör på mig och jag blir brun ändå. Små barn kanske kan behöva solkräm ibland men det är nog viktigare med en tunn bomullsblus och solhatt/keps.
Nu har vi storm och mulet väder så vi behöver inte tänka på solkräm. Är så trött på blåst/storm.
Kram Eva

Svar: Men fy vad jobbigt med storm! Jag tycker att det varit mycket sånt väder de senaste åren! Ska det vara miljöpåverkan som gör det tro? Säkert! Ja man blir nog mycket finare brun då man rör på sig än ligger stilla!
Men alla är vi olika, det finns ju det som kan ligga hur länge som helst och bara "steka" sig! Inget för mig dock!
Här har solen gömt sig bakom molnen idag men ingen storm iallafall!
Hoppas blåsvädret ger sig hos er så du får fina dagar!
Ta hand om dig!
Kram
Maria

2017-07-02 | 19:42:36
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
veggiehäxan säger:

Jag tål inte att sitta i solen långa stunder. Får huvudvärk. Jag tror heller inte det är bra att bara ligga i solen i flera timmar. Intressant det du skrev om solkräm. När jag gjort slut på den flaska jag har är jag tveksam till om jag ens tar hem någon ny. Den jag har är dessutom påbörjad för 2 år sedan så jag ska nog kolla upp hur den är innan jag använder☺ Jag är tydligen ingen storförbrukare av solkräm.

Svar: Haha! Nej är den 2 år gammal så säger det nog att du inte är någon som storförbrukare!Jag brukar också få ont i huvudet av att sitta länge i solen..
Fast när jag var ung och åkte utomlands kunde jag ändå koppla av på en strand. Men under förutsättning att det fläktade ordentligt från havet.
Ha en fortsatt trevlig sommar!
Maria

2017-07-04 | 13:47:28
Bloggadress: http://xn--veggiehxan-w5a.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: