Ett hus att växa i

Kommentarer
Ann säger:

Vilket gulligt och fint litet växthus! Och så fiffigt med hyllan i repen, jättefint!
Vi har också många fåglar här, både havsörn, ormvråk, tornfalk, slaguggla, hackspett, svanar, tranor, gäss och ca 20 olika sorters småfåglar har jag sett. I år skrev jag upp varje gång det kom en ny och blev själv förvånad att vi har så många sorters småfåglar.
Kul!
Ha en fin dag!
Kram, Ann

2017-05-16 | 12:59:06
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Eva säger:

Vilket vackert växthus du har och det är fint att ni använt gamla saker som inredning. Du kommer att njuta mycket av det lilla fina glashuset.
Visst är det roligt med fåglar, vi har mycket ormvråk och även sparvhök. Småfåglarna är på något sätt roligare eftersom de kommer nära och kvittrar vackert.
Så skönt att snön nästan försvunnit hos er, nu kommer blomfägringen.
Ha det fint!
Kram Eva

2017-05-16 | 20:01:01
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Skorpan säger:

Så rart växthus och vilken fröjd att leva med de vilda djuren så nära inpå:) Här finns också svanar och gäss, småfåglar i mängder men jag har tyvärr inte sett någon rovfågel på ett tag. Ser underbart ut med din odling, mina "gröna fingrar" sträcker sig enbart till krukväxter:) Tro mig, jag har verkligen försökt men uppriktigt sagt tror jag att det nödvändiga passionen för odling saknas...
Önskar dig en god fortsättning på alla dina grödor!

2017-05-17 | 12:40:21
Anki säger:

Ååhh ... vilket underbart litet växthus! Härligt med naturen inpå knuten - jag har ju också den förmånen :)
Skönt att våren verkar ha kommit även till dig!Här väntas sommartemperaturer idag - ja, enl. SMHI då - så vi får väl se. I alla fall står termometern på +18 just nu.
Ha det gott!
Kram

2017-05-18 | 07:38:18
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Anonym säger:

Det mest underbara växthus jag någonsin sett!! Tänk om jag kunde få vara en av dina plantor och bo där under sommaren, hade varit stor lycka.
Några dagar framöver ser det ut att bli sommartemperaturer här hos oss och ännu varmare i vårt sommarparadis Söderköping - upp mot 28 grader visar SMHI. En varm helg alltså men en i mitt tycke alldeles för varm. Som jag väntat på värme. Men kan den inte komma lite smygande så man vänjer sig undrar jag? Besväras numera av stickande/brännande känsla i skinnet när solen skiner och det blir för varmt. Om jag kunde ställa in min soltermostat skulle det bli på + 18, det skulle passa mig så perfekt.
Ha det så bra Maria!
Kram Elisabeth

Svar: Vad mysigt det skulle vara att besöka växthuset och få mig en pratstund med mina plantor. En planta som dessutom ville berätta en massa! Hihi!Ja oj vilka skillnad det varit på landets temperaturer nu ett tag!
Jag tycker att vi har det kallt, men sån värme som ni haft vill jag inte heller ha!
Jag är rätt så nöjd med rätt så typiska svenska temperaturer! Typ max 25 i skuggan eller faktiskt ännu hellre max 17-18 grader så blir det mera behagliga temp i solen!
En soltermostat vore ju inte helt fel!
Hoppas du får en fortsatt fin helg Elisabeth!
Kram
Maria

2017-05-18 | 12:07:48
MirandaMaräng säger:

Men vilket mysigt växthus. . .förstår att du är nöjd med det! Jätte fint att sätta ett krön längst upp och hylla med rep är ju hur snyggt som helst! Här finns också en del djur fast det är nära stan. . .som rävar o rådjur samt en och annan rovfågel!
Trevlig Helg (här är +25 grader just nu)!
Kram

Svar: Jag gillar också det gamla krönet! Det var min gubbe som tyckte det kunde få sitta där och inte mig emot. :-)25 grader har vi verkligen inte hos oss, det har varit kalla vindar!
Kul med så mycket djur trots att du bor nära stan!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram
Maria

2017-05-19 | 12:42:02
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Vallmo säger:

Underbart växthus! Jag gläds med dig och hoppas att du vill visa många fler bilder så småningom! Ha en fin vår! Kram!

Svar: Tack! Ja jag hoppas också att det ska bli fler bilder framöver. Håller tummarna att vi får lite mera värme snart så det blir fart på växtligheten!Ha en fin vår du med!
Kram
Maria

2017-05-21 | 09:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: