En strulig resa men ändå guld värd!

Kommentarer
Anki säger:

Så skönt att det fixade sig och att den försenade hemkomsten stannade på "bara" 35 minuter! Nu får du vila dig ett par dagar :)
Ååh vilka härliga pälsbollar ... såå söta! Härliga bilder och de ser så mysiga och lekfulla ut - och fina bilder blev det ändå!
Ha det gott!
Kram

Svar: Pälsbollarna var verkligen underbara! Det är något magiskt med både små barn och små djurungar, det går liksom inte att ta blicken från dem!Man blir helt lycklig av att bara sitta och titta på dem! :-)

Ja det var ingen fara med den lilla förseningen! Inte för mig som inte hade någon fler tid att passa!
Det blev en lite allt för spännande resa men det gick ju bra ändå!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Maria

2017-10-11 | 06:40:03
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Skorpan säger:

Kommer osökt att tänka på låten "SJ SJ gamle vän, konstigt att du lever än...
Härliga kattungar! Har en likadan klöstunna jag med, den är otroligt uppskattad och en bra investering.
Skönt att vara hemma - borta bra men hemma bäst:)
Skorpan

Svar: Hahaha!Ja den låten passade verkligen bra in!
Klöstunnan är så mycket finare än klösträd. Dessutom verkar den vara riktigt trivsam för katterna också!
Som du säger, borta bra men hemma bäst! Den känslan hade jag verkligen då tåget rullade in i Umeå! Och ännu mera när jag dessutom var hemma i huset också!
Men jag saknar dottern, hennes sambo och deras katter. Det dröjer allt för länge tills vi ses igen! Men jag är glad att ha fått se hur de har det!
Kram
Maria

2017-10-11 | 12:06:18
Ann säger:

Men vilken strulig tågresa! Tur att det ordnade upp sig till slut!
Mora är 10 mil från mig, men när du var i Borlänge var du ganska nära, bara 1,5 mil ungefär.
Vilka otroligt fina katter, så söta, nu blir jag sugen på att ha katt igen. Vi fick ju tyvärr ta bort vår gamla kattfarbror i somras och det är så tomt utan honom.
Ha en fin dag!
Kram, Ann

Svar: Strulig var verkligen det rätta ordet!Men det kåndes tryggt att kunna ha kontakt med min dotter! Tänk vad självklart det har blivit att kunna nå varandra närsomhelst och varsomhelst!
Tänk när vi inte hade mobiltelefoner. Då hade jag fått söka upp en telefonkiosk men det hade ju inte varit så säkert att jag fått tag på min dotter.
Fast å andra sidan så hade det funnits personal på tågstationen. Någon att kontakta och försöka få hjälp av...
Ja katterna var såååå fina! Det känns konstigt att de kommer att vara så mycket större nästa gång vi ses!
Jag förstår att det känns tomt utan er kattfarbror!
Jag saknar fortfarande vår hund enormt mycket trots att det nu är rätt så länge sedan vi fick ta bort henne!
Tänk vad nära dig jag var när jag var i Dalarna då! Hade ju varit jättkul att se er fina gård!

Ha en fortsatt fin helg i vackra Dalarna!
Kram
Maria

2017-10-11 | 16:58:13
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Birgitta säger:

De där tågresorna kantades tydligen av bekymmer.....men också av personer som ansträngde sig för att det skulle lösa sig bra för dig!
Vilka underbart gosiga kattungar! Att du inte stoppade en i väskan när du for hem :-)
Lugna sköna dagar önskar jag dig!
Kram
Birgitta

Svar: Ja jag var verkligen tacksam över alla som hjälpte till kring all försening!
När jag skulle åka hem sa jag faktiskt att jag kanske skulle gömma en i väskan!
En stund senare ropade min dotter på mig och sa att det kanske skulle bli så också för en av kattungarna hade krupit ner i min resväska och busade med mina kläder!
Ååå så söt han var där han glatt skuttade omkring i väskan! ♥
Jag har varit helt slut efter resan men har kunnat ta det lugnt så nu har jag fått tillbaka krafterna!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram /Maria
Maria

2017-10-11 | 19:01:33
Eva säger:

Det är ofta besvär med tågen tycker jag mig förstå men du träffade ju en trevlig och serviceinriktad tågvärd som kunde ge dig rätt information, tur det.
Så söta små kattungar, man smälter direkt!
Ha de fint!
Kram Eva

Svar: Ja jag var så tacksam över den förståelse jag fick från tågvärden! Kattungarna..... man kan ju inte annat än älska dem!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Maria

2017-10-11 | 19:45:09
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
MirandaMaräng säger:

Oj vilket tågstrul. . . tänk att man aldrig kan lita på SJ!!! Man får vara glad varje gång man kommer fram!!! Håll tummarna att mitt tåg till Orsa går som det ska nästa vecka!!!
Underbara små kissar. . . vill HA alla!!! :-)
Kramis

Svar: Hoppas hoppas verkligen att ditt tåg ska hålla tiden!Ja visst blir man sugen på att skaffa kattungar då man ser de små pälsbollarna och jag lovar, suget blev inte mindre av att få träffa dem i verkligheten!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram
Maria

2017-10-12 | 15:21:02
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Annika säger:

Oj oj vilket äventyr. Men skönt att du trots allt har haft det toppen. Du skrev att tåget bara körde 40 km i timmen...det hade ju gått fortare med en moppe. Ha nu en fin Fredag och helg. Kramelikram

Svar: Ja verkligen knappt moppefart!Men det var ändå värt det för själva vistelsen i Mora var värd så mycket!
Men nästa sommar då vi hälsar på, då bilar vi dit i stället!
Ha en fortsatt trevlig helg Annika!
Kram / Maria
Maria

2017-10-12 | 19:12:39
Bloggadress: http://www.badtant.nu
Karin säger:

Åker sällan kommunalt, men två gånger detta året har det hänt att tåget inte har kommit (vi skulle passa en busstid för resa till Stockholm) och att bussen inte kom (tid att passa på Lunds sjukhus för operation.) På den sista resan fick vi anlita taxi. Mannen har fått ersättning för taxiresan av Skånetrafiken. Vi har ingen bra relation till varken tåg eller buss.
Kram Karin

2017-10-15 | 19:43:37
Bloggadress: http://pixelmojan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: