Ett vågat slut

Kommentarer
Mycket annat och lite betong säger:

Nu blir jag nyfiken!
Vi funderar på om vi ska ha hund igen framöver. Men frågan för oss är, kan man ha en annan ras än collie och sheltie. Det känns svårt att byta ras och vad ska man välja? Vilka raser funderar du på?

Kram Agneta

Svar: Än ska jag vara lite hemlig här på bloggen med mina tankar. :-)Men när jag bestämt mig så ska jag berätta!
Håller med att sheltie och collie är en jättefina hundraser! Men det är mycket som ska stämma in när man skaffar hund. Lynne, skötsel, storlek.....
Svårt att få med alla önskemål i en och samma ras.
Jag gillar hundar överlag och skulle älska den fulaste blandrasen minst lika mycket som värsta fotomodellen!
Hade jag ork skullle jag gärna välja en stor hund. Berner sennen har länge varit min favorit! Men nån sån blir det inte!:-)
Kram
Maria

2017-09-17 | 20:48:22
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
Ann säger:

Roligt med funderingen runt ordet våg! Det finns ju många olika sorters vågar/vågor när man tänker efter!
Så kul det låter med att skaffa hund, det vill jag också men jag inser ju att vi inte har tiden och att vi är borta på tok för mycket. Det blir för krångligt helt enkelt, men nog hade det varit kul....
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Svar: Ja den biten är nackdelen med husdjur. Man blir betydligt mera låst. När saknaden börjat lägga sig efter att vår förra hund dog så uppskattade jag friheten. Särskilt eftersom hon var så sjuklig och tog extra mycket energi. Men nu känner jag att det framöver nog ska bli en hund ändå. Inte i år men ändå inte allt för långt borta.Ha en fin vecka du med Ann!
Kram
Maria

2017-09-18 | 11:08:58
Birgitta säger:

Här är en till som gillar vågar!....har också flera olika, bland annat en likadant guldfärgad Lindells våg. Vet inte varför men jag dras alltid till vågar när jag ser dem på loppis och var på vippen att köpa en sån där säckvåg i trä som står på golvet. Ville sååååå gärna ha den, men besinnade mig. Jag har ju inte ens plats för alla mindre vågar jag samlat på mig!
Vågor i håret skulle jag gärna vilja ha och guppa på en stilla våg eller två är rogivande. Badrumsvåg bryr jag mig inte om att använda och stöldvåg är jag tacksam över om jag slipper!....ja, kul att fundera över ordet våg :-)
Kram till dig!
Birgitta

Svar: Kul att även du gillar vågar! :-)Jag såg också nyligen en sån där stor säckvåg och de är ju bara hur fina som helst!
Men då måste man ju ha en lämplig plats att ha den på och det har vi verkligen inte!

Den där typen av våg, lindells våg, den var nog rätt så vanlig förr eftersom de finns rätt ofta att köpa.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram
Maria

2017-09-18 | 19:04:00
Rosor och ruiner säger:

Vilket vågat inlägg! ;) Den där vågen i mitten, den gula, en sån har jag med!
Spännande med hundköp, undrar vad du funderar på för sorts ras, det finns ju så många. Skall bli kul att få höra om det lite längre fram, när du har bestämt dig!
Blommor ja, det är viktigt för mig med. hm, rätt smart idé om att folk kan köpa sig en blomma att njuta av själv, och så kan de ju tänka på en när de ser blomman istället.. Fast lite blommor vill jag nog allt ha vid begravningen... ;)
Kram och må så gott!
Gunilla

Svar: Det verkar vara många som just den vågen! Men det är väl en rätt så vanlig modell.Ja nog vill jag gärna ha nån blomma på min begravning, även om jag inte riktigt tror att jag då kommer att vara så medveten om huruvida de finns där eller inte.
Men det är ju fint med handblommorna iallafall!
Det är mera de där stora blomsterarrangemangen för en massa pengar som jag tycker känns så onödigt.
Fast det är ju jag. Vill man ha det så, så ska man ju självklart ha det!:-)

Hundköpet blir inte riktigt än på ett tag. Men det känns bra att fundera ett bra tag innan så att jag hunnit väga en massa för och emot.
Jag skulle absolut älska vilken hund som helst, men jag vill att det ska bli rätt på så många sätt det går! Man ska ju ha en hund i rätt så lång tid framöver!

Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram
Maria

2017-09-18 | 22:22:49
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
Skorpan säger:

Tänk att vi har nästan likadana "blomfönster":) Tyvärr har inte jag någon plats för bakning utan istället en plats för kattmaten hahaha Men har man hund som är sugen på kattens gottis så får bänken duga. Jag vill slå ett slag för alla hundar från våra djurhem. Det finns såå många små hjärtan som inget annat önskar än att få bli älskade. Jag har haft flera hundar och alla har varit omplaceringar.
Känns extra varmt i hjärtat att göra en insats tycker jag. Lycka till!

Svar: Så du har både katt och hund! Nu blir jag nyfiken! Vilken ras har du? Är det en omplacerad nu också? När jag var liten hade vi en blandras som var den underbaraste hunden ever!
Sen när jag flyttat hemifrån köpte jag en foxterrier. Det var helt oplanerat och när jag åkte och tittade på valpen hade jag ingen aning om vad jag gav mig in på.
Envisare hund än foxterrier får man nog leta efter!
Men de har också sin charm så småningom skaffade även mina föräldrar en foxterrier.
När jag sen fick barn och ville ha hund så var barnen allergiska. Det innebar att jag ville ha en allergivänligare hund.
Därför blev det en softis.
Idag skulle jag gärna ta en hund som ska omplaceras. Men jag har en hel del att ta hänsyn till så det är inte helt lätt.
Emellanåt funderar jag om jag ens ska ha en hund. Men jag vill ju så gärna!
Nu måste jag hursomhelst avklara min handoperation och få tillbaka styrkan så det är inte dax ännu.
Fint att du tagit hand om så många hundar! Det gör mig glad!
Kram
Maria

2017-09-19 | 16:50:13
Skorpan säger:

Javisst har jag både hund och katt, inte alls så svårt som vissa tycks tro. Men det underlättar att ta en kattunge till en vuxen hund istället för det omvända - en valp till en vuxen katt...
Har i dagsläget faktiskt två hundar, varav den ena väger 50 kg och den andra 4:) De är helt underbara tillsammans, två helt olika personligheter med väldigt "samkörda". Båda är privata omplaceringar, den större har jag haft i snart sju år och det mindre i lite drygt ett.
Söker du en hund till sällskap så tänk på en lite mindre ras och välj bort raser med jaktegenskaper samt bruksraser. Önskar dig en spännande "söktid"!

Svar: När jag var ung träffade jag på en bichon frisse för första gången. Då var de inte så vanliga som i dag. De som hade den hade också en newfoundland så det var riktiga kontraster men de gick så otroligt bra ihop.Den lilla var den som var mest kaxig och jag blev helt kär i den lille!
Men idag är det inte den hundrasen som står högst på önskelistan även om jag fortfarande tycker de är fina!
Ja det blir en mindre ras eftersom det framförallt är sällskap och då min kropp är så stark som jag önskar så måste den vara lätt att både motionera och sköta. En stor hund som ska badas eller kammas kräver en del av sin husse/ matte!
Och jaktegenskaper får den gärna vara utan. Vi har alltför många djur i omgivningen som lockar till rymningar!
Ja vi får se vad som dyker upp framöver. Men som sagt, först ska jag bli starkare i min hand också .
Maria

2017-09-20 | 12:22:14
Gnodla säger:

Väldigt vackert att använda vågen så! Glöm inte stjärntecknet våg :).

Svar: Hej! Kul att se kommentarer från en ny läsare! :-)Ja du har helt rätt! Den typen av våg glömde jag ju! Hihi!
Ha en fin höst!
Maria

2017-09-29 | 20:36:58
Bloggadress: http://https://gnodla.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: