Lurad?

Kommentarer
norrbotten emma säger:

så fina blommer =)

kramis

Svar: Tack!:-)Kram
Maria

2017-09-15 | 06:59:55
Bloggadress: http://nouw.com/lillemmish
Vallmo säger:

Så kul att du skriver igen. Och mysigt med din personliga stil =)

Kram
Barbro

Svar: Tack snälla! :-)Kram
Maria

2017-09-15 | 09:12:27
Skorpan säger:

Så roligt att läsa inlägg från dig igen! Du har verkligen varit fåglarnas vän hela sommaren, guldstjärna från mig! Blir lite full i skratt när jag läser att du ser fram emot vinterns "lugn":) Jag tycker och lever precis tvärtom. Sommaren för mig är lugn och ro, sköna njutningsfulla och avkopplande dagar. Så kommer hösten/vintern då jag trappar upp med fönstertvätt, städning av huset osv osv. Så olika lika vi kan vara!
Önskar dig lycka till med operationen och önskar en njutningsfull höst

Svar: Vad glad jag blir av dina ord Skorpan! Ja det är lite väl mycket som jag vill hinna med under hösten. Under sommaren kan jag hellre koppla av. Men just hösten, då ska så mycket bli färdigt samtidigt som vädret ofta är betydligt regnigare. En massa bär väntar på att plockas, grönsaker vill skördas och det ska plockas in både trädgårdsmöbler och annat.
Sen är det en massa som ligger efter inomhus när hösten kommit.
Sen, när vintern kommit, då allt som ska göras ute får vila. Då är det lättare att hinna med!
Men trots det så älskar jag verkligen sommaren och allt utejobb det innebär!

Ja fåglarna har verkligen trivts och aldrig tidigare har vi haft så mycket fåglar här under hösten!
Ha en riktigt fin höst du med!
Kram
Maria

2017-09-15 | 11:03:49
Ann säger:

Här har fåglarna fått skaffa mat själv under sommaren, men till vintern blir det nog att servera dem igen!
Håller med dig om att allt blir lite lugnare på hösten och vintern. Det är skönt!
Hoppas att du snart blir opererad i handen nu så att du fort blir som vanligt igen!
Trevlig helg!
Kram, Ann

Svar: Ja det är väl inte så vanligt att fåglarna får mat året om och vissa tycker det är fel att mata dem på sommaren. Det här var som sagt första gången. Säkert hjälpte det till att vi fick så dålig vår och sen sommar. Jag tyckte så synd om dem då det kalla vädret gav så få insekter. Ja jag hoppas på en kallelse kommer väldigt snart!
Ha en fin söndagskväll!
Kram
Maria

2017-09-15 | 14:28:33
Eva säger:

Snälla, slit inte ut dig nu bara för att du ska opereras! Det behöver inte vara perfekt överallt och dina barn hjälper säkert till med julen.
Men jag kan hålla med dig om fönstren, är ett fönster smutsigt ser hela rummet smutsigt ut tycker jag.
Ha det fint och var rädd om dig!
Kram Eva

Svar: Tack för dina fina ord Eva! ♥ Ja barnen hjälper till en hel del. Det har de alltid gjort och det är jag så tacksam över!

Men jag håller med dig, allt behöver inte vara perfekt överallt och det är verkligen inte heller. Däremot är det så mycket jag tycker är roligt att göra.
Det blir som när sambon säger att jag inte behöver göra tårta, vi kan köpa en.
För mig blir då motsvaret att han inte ska behöva offra en massa tid på att se på en fotbollsmatch. Det går ju mycket snabbare att läsa resultatet i tidningen! :-)

Ta hand om dig!
Kram
Maria

2017-09-15 | 19:34:42
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Karin säger:

Hos oss har alltid fåglarna fått mat året om, och vi ser också domherre hela tiden. Samt stenknäck.
Under sommaren fick vi inte tag i talgbollar, så fåglarna höll till godo med solrosfrö, bröd och äpple.
Kramar Karin

Svar: Stenknäck har vi normalt sett inte här uppe hos oss men för ett par somrar sedan hade vi ett par som häckade här. En dag satt en skrämd stenknäck under vår farstutrappa så jag fick se den på riktigt nära håll. Det var fint!Härligt att höra att fler ger fåglarna mat men när det gäller en sån fågelkär person som Karin så blir jag inte särskilt förvånad. :-)
Äpplen har vi försökt bjuda på men det har inte varit så populärt. Det beror kanske på vilka fåglar som besöker fågelbordet.
Nästa vår ska vi ladda upp med extra fågelmat så vi inte blir utan utan när sommaren kommer!
Kram
Maria

2017-09-15 | 22:09:57
Bloggadress: http://pixelmojan.blogspot.se
Mycket annat och lite betong säger:

Så roligt att få se ett domherrebarn. Har aldrig sett det förut och visste inte hur de ser ut. Vi ser mest domherrarna under vintern då vi matar.
Visst går tiden fort. Min tid nu går mest åt till att ta hand om allt efter min mamma. Vi har sålt hennes lägenhet och försöker göra oss av med möbler och saker. Inte så lätt.

Kram Agneta

Svar: Ja domherrar är ju mest förknippat med fågelbordet på vintern men här har vi alltid en massa under sommaren också. De bygger bon och visst har jag sett ungarna på håll. Men jag har aldrig tidigare reflekterat över att de saknar den svarta hättan!
Förstår att det blir mycket att ta hand om efter din mamma! Inte helt lätt att avveckla ett hem efter någon som levt ett långt liv!
Tufft både rent praktiskt och känslomässigt!

Kram
Maria

2017-09-16 | 21:59:40
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: