Min och Lottas barndom

Kommentarer
Anki säger:

Precis som jag minns min barndom också ... men vi hade inget hembiträde :)
Tyvärr har jag inte så många foton från min barndomstid, men många fina minnen. Visst är de underbara Astrid Lindgrens böcker och filmer.
Dagens väder är hittills lite molnigt och blåsigt ...
Kram

Svar: Astrid Lindgren kunde verkligen skriva så att både vuxna och barn blev roade.Nej det är inte så många i vår generation som har så många foton från sin barndom.
Men som du säger finns ju ändå de fina minnena kvar!

Här hos oss har solen visat sig och det behövs eftersom det är såååå mycket snö kvar ännu!
Hoppas ni får lite solsken hos er också!
Kram
Maria

2018-04-10 | 08:50:14
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Skorpan säger:

Känner igen mig i alltsammans. Men jag minns också att det fanns mjölk i stora genomskinliga flaskor men att jag tyckte mjölken var godare i de bruna:)
Trunken på bilden minns jag särskilt väl, tror min pappa hade en sådan i jobbet.
Visst var det bättre förr?!

Svar: Du hade nog helt rätt du du upplevde att mjölken Ett problem med mjölkflaskorna var solsmaken. De var först genomskinliga men mjölken påverkades av solljuset i de flaskorna och blev illasmakande och ibland även odrickbar. Därför gjordes ett försök med bruna mjöl och då klarade sig mjölken mycket längre.
Jag har både genomskinliga och bruna flaskor. De genomskinliga är från 1957.

Ja en sån trunk fanns nog i de flesta hem. Själv har jag nu en liten i barnmodell som jag älskar men som barn tyckte jag de var fula! Haha!
Ja mycket är bättre och enklare nu men nog var det mycket som var bättre förr!
Maria

2018-04-10 | 16:50:48
Birgitta säger:

Precis så kommer jag också ihåg min barndom, det är mysigt med dessa program. Undrar om man var lika busig som Lotta... hihi.
Mysig blogg du har...
Ha en bra dag!
Birgitta

Svar: Det är så befriande att se all busighet som Astrid Lindgren lyckas fånga! De flesta kan nog känna igen sig i Lottas känslor även om alla kanske inte varit lika påhittiga! :-DHa en bra dag du med Birgitta!
Maria

2018-04-11 | 04:50:53
Bloggadress: http://underbarahem.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: