Är man trist om man inte har någon bucket list?

Kommentarer
Izabelle säger:

Vilket bra inlägg! Skönt..

Svar: Tack Isabelle!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-08-03 | 00:22:51
Bloggadress: http://stressaner.blogg.se
Izabelle säger:

Och kram! Glömde jag svara på din kommentar :)

2018-08-03 | 11:42:23
Bloggadress: http://stressaner.blogg.se
Erik N. säger:

Instämmer i tankegångarna.
Morfars mor, som var en egen industri, ångrade att hon inte varit ute mera.
Själv går jag och tror att jag saknar en livskamrat, samtidigt som jag är väldigt lättad över allt jag sluppit!? Lite fram o tillbaka, hur jag känner det inför det.

2018-08-05 | 09:14:51
Bloggadress: http://https://nystartvid40.blogspot.com/
Skorpan säger:

Men så lustigt, igår pratade jag faktiskt om just detta! Jag brukar läsa alla "minnesrader" om folk som dött (lite makaber syssla kanhända..) men det som fångar mitt intresse är allt folk gjort under sin levnad. Alla bostadsorter, alla yrken, alla barn och hobbies etc. Vissa har haft liv jag verkligen avundats.
Med åren har jag blivit ängslig för att inte hinna med alla "upplevelser" jag tror att alla andra hinner med - trots att många faktiskt inte rört sig ur fläcken sedan de föddes. Inser också att många i min ålder inte ens har tapetserat eller målat om i sin bostad under hela sin levnad. Otroligt.
Men som du skriver - vi är alla olika och "var och en sin egen lyckas smed".
På min "att-göra-lista" står det numera bara "Lev! Inte bara överlev!"

Svar: Så sanna ord! Att vi ska försöka leva och inte bara överleva!Jag har nog inte hunnit med så många "äventyr" i livet, men det har ju inte lockat så då finns det ju ingen anledning att deppa över att det inte blev gjort!
Däremot kan jag hålla med om att vissa verkar ha haft ett liv som man kan avundas.
Men nog har jag hunnit både tapetserat och målat ett antal gånger! Haha!
Kanske inte så konstigt eftersom det här är tionde stället jag bor på efter att jag flyttade hemifrån som 17-åring.😊
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-08-05 | 11:52:46
Karin säger:

Några listor har jag aldrig haft, det gör mig stressad. Det som görs det görs, annars får det vara. Att leva i nuet, ta var dag som den kommer, att vakna med mannen vid min sida, räcker långt för mig.
Kramar Karin

Svar: Så klok du är Karin! Helt rätt tänkt!Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-08-05 | 12:21:07
Bloggadress: http://pixelmojan.blogspot.se
Birgitta säger:

Jag har aldrig haft en tanke på någon Bucket list. När jag var yngre hade jag vissa önskemål om vad jag ville utbilda mig till, jobba med eller göra, men numera är jag nöjd med det som är och längtar oftast bara efter att få forma mina dagar som jag vill precis just den dagen. Ibland är det full fart med äventyr och möten, ibland är det en bra bok i favoritfåtöljen.
Jag brukar genomföra sådant jag verkligen vill göra och känner ibland att en del reser och far från den ena aktiviteten till den andra bara för att det på något sätt är så man ska göra idag för att leva ett optimalt liv utan att känna efter vad som verkligen är optimalt för precis den personen. Jag vill inte ha fullt upp hela tiden, men jag vill ha något att göra då jag har energi som bubblar och nu längtar jag efter att få lämna husrenoveringar, packa bilen och fara ut i vårt avlånga land.....och det ska vi göra imorgon....packa bilen, lämna hunden hos yngsta sonen och fara iväg bara maken och jag :-)
Ha en fin dag!
Kram

Svar: Så rätt du resonerar! Det där att många verkar fara och flyga en massa mellan en massa bara för att det är så man ska göra nuförtiden. Det är säkert optimalt för vissa men för en del vore det säkert mera livskvalitet att bara ta det lugnt och få tomglo på molnen från gräsmattan!
Jag är ingen som klarar att ligga några lägre stunder i gräset, vill gärna ha något att göra. Men gärna då i min egen takt eftersom kroppen snabbt säger ifrån.

Det låter jättehärligt med er semester! Det är ni väl värda!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-08-07 | 09:32:22
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
MirandaMaräng säger:

Har aldrig haft en "Bucket list" privat bara i arbetslivet. . . varför skulle man ha det. . .bättre att göra det man VILL göra istället för en MÅSTE LISTA!!! Nej ingen ballongflygning eller bungyjump för mig. . .!!! Håller mig helst på jorden. . . :-)
Ha en härlig dag!
Kram

Svar: Härligt att höra att det är fler som frågar sig varför man skulle ha en "bucket list"!Känner precis som du, det låter ju inte lockande med en måste listal
Nej bättre ta vara på tiden vi har nu istället för att ha en massa punkter att pricka av!

Ha en fortsatt trevlig kväll och vi en härlig helg!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-08-08 | 13:06:39
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: