Nu har de fått komma ut i sommarluften

Kommentarer
Birgitta säger:

Varmt är det och tyvärr också väldigt torrt! Jag drar mig för att börja så ut frön och plantera i växthuset för vår egen brunn på gården, som jag brukar ta vatten ifrån för att vattna ute, har sinat. Vi har kommunalt vatten i huset, men ingen utkastare att koppla någon trädgårdsslang i så det känns inte så kul att fylla 10 liters vattenkannor från kökskranen och springa hundra gånger ut och in varannan dag för att det jag redan planterat inte ska dö! Nåja, det löser sig nog det med och att göra ingenting mellan varven måste man nog för att i längden orka över huvudtaget :-)
En härligt fin helg önskar jag dig!
Kram

2018-06-02 | 10:22:59
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
emma säger:

så fint det blir!

2018-06-02 | 11:39:35
Bloggadress: http://nouw.se/islycka
Ake säger:

Jag gillar blommor men då mest att titta på... jag ska idag börja resa ett nytt växthus åt min sambo, plantor av alla de slag står inne för att få sättas ut... de gamla klarade inte snötäcket som så många andra grannadr. Allt har blivit försenat för två är kraschade i frakten. Den där texten om: Jäkta inte hade jag för många år sedan på ett hjärta på min toalettdörr. Tänkvärt 🤗

Svar: Den texten passade ju perfekt på toadörren också!😊Hoppas det gick bra med växthusbygget!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-06-06 | 08:50:43
Bloggadress: http://www.nacka144.se
MirandaMaräng säger:

Så mycket växter du har i ditt växthus. . . o så bra att gamla brödbackar kommer till användning igen. . .!!!
Ja det känns verkligen som om sommaren blir lååång i år. . . vi hade 5 v med bara sol innan det äntligen kom en åskskur. . .men nu är det lika torrt igen med bevattningsförbud o eldningsförbud som följd. . . !!!
Önskar dig en härlig helg i ditt växthus!
Kram

Svar: Ingen åska än så länge denna sommar, och inte många mm regn heller! I stort sett inget alls!Jag är så glad att vi iallafall kan ta vatten från sjön och vattna med för det är nog bara en tidsfråga innan det blir bevattningsförbud!
Ha en riktigt fin kommande vecka!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-06-08 | 18:24:53
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: