Sommartider hej hej.....ehhh...stämmer almanackan i år??

Kommentarer
Anki säger:

Så långvarigt det blev med värken, men skönt att se att det nu äntligen vänt!
Vilka enorma massor med snö ni har! Här har det börjat dyka upp lite vårtecken, men kylan håller i sig med många minusgrader varje natt. Nu är det ju inget vi kan påverka, så det är bara att acceptera läget! Här blir inte heller så mycket julmat - en tradition är inkokt lax på långfredagen, men det är nog nästan det enda som är inplanerat ...
Hoppas nu det går snabbt framåt med fortsatt tillfrisknande och smärtfrihet för dig!
Glad Påsk!
Kram

Svar: Ja jag trodde nog att det skulle bli ont efter operationen, men inte så här länge. Nåja..det ska nog bli bra tillslut.
Idag har vi sol och nån liten plusgrad så lite tö blir det. Men...till veckan ska vi visst få mer snö.
Bara att acceptera. Inget blir bättre av sura miner!

Lax är jättegott! Men inkokt har jag aldrig gett mig på.. Jag får kanske testa det också någon gång!
Ha en fortsatt fin påsklördag!
Kram
Maria

2018-03-28 | 07:43:33
Bloggadress: http://https://ankisbildblogg.wordpress.com/
Ann säger:

Ja du, det här med snön får man inte ta så hårt, det blir nog sommar i år också. Det är som det är och den som lever får se....Vi får njuta av sol och en lång vårvinter just nu. Så skönt att du börjar bli bättre och att du kan göra lite mer med handen nu. Ha nu en skön påsk och njut i solen!
Kram, Ann

Svar: Nej vi kan inte göra så mycket åt all denna snö men nog får man lust att starta gasolbrännaren och gå runt med på gården! Haha!Ja det känns bra att få tillbaka lite rörelse i handen om än styrkan är mikroskopisk! Men det går framåt även om jag upplever att det går med myrsteg. :)

Ha en skön påsk du med Ann!

Kram
Maria

2018-03-28 | 15:30:50
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Birgitta säger:

Önskar er en soligt fin och glad påskhelg :-)
Hos oss blir det nog inget pyntat alls, min ork räcker inte till det, men jag hoppas det i alla fall blir undanplockat och städat tills närmaste familjen kommer i morgon. En glad fru/mamma/dotter är det jag helst vill bjuda på så jag lägger ribban efter det :-)
Varm kram
Birgitta

Svar: Tack detsamma Birgitta! I år hade jag inte tänkt ta fram nåt påskpynt överhuvudtaget men så behövde den vita köksduken tvättas. Då kan jag ju lika gärna lägga fram en gul stor duk medan den är i tvätten.
Stryker gör jag inte längre, jag sprutar bara vatten på den med en duchflaska så får den ligga nån dag. Sen är den platt och fin! 😊
Påskris hade jag som tur var spatat i fjol så lite sånt fick det också bli.
Skålar som som ägghönor var också lätta att plocka fram för lite godis unnar jag oss alla under påsken.
Men någon påskmat blir det inte.
På söndag kommer en del av barnen hit. De har med sig pizza som vi värmer i ugnen eftersom den ändå hinner bli kall innan de är här.
Det viktiga är att få träffas. Du har helt rätt i din inställning! De som kommer vill nog framförallt träffas, och ha trevligt!
Hoppas ni får en riktigt fin påsk tillsammans med familjen!
Kram
Maria

2018-03-30 | 09:51:01
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
Rosor och ruiner säger:

Oj så mycket snö ni ännu har kvar! Här ligger några små sorgliga brungrå snöhögar kvar här och var, men det är ännu kallt, så våren känns inte så närvarande om man säger så...
Trist att du ännu har så ont, hoppas du snart blir bättre!
Önskar dig en fortsatt fin påsk!
Kram Gunilla

2018-04-01 | 13:45:02
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: