Här var det inte bara hönor

Kommentarer
Rost%25252520och%25252520r%252525E4disor säger:

Vilket användbart rum och så mysigt med alla mattor, gamla saker och färgerna. Skolplanchen är ju helt underbar! Vasken den minsta och gulligaste jag sett.
Så fint ni gjort.
/Anette

Svar: Ja vi är så glada över det rummet!Speciellt värdefullt eftersom huset vi bor i inte är så stort och är vi många blir det lätt trångt!
Skolplancher är alltid så fina men det känns extra roligt med bilder på djur som fanns i just det rummet!
Ha en riktigt fin och solig söndag!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-05-05 | 06:35:55
Bloggadress: http://www.rostochradisor.blogspot.se
Anki säger:

Verkligen ett väldig användbart rum - och vilket jobb ni har lagt ner där!Så roligt att få se och läsa! Viken praktisk stol som går att göra om till en barnsäng - så smart lösning! Tack för att du delar med dig av dina före och efterbilder! :)
Hoppas du får en fin dag!
Kram

Svar: Ja det är verkligen användbart och jag älskar miljön och stillheten därinne!Vi hade mycket förberett i och med att svärmor redan hunnit sanera och bygga om därinne.
Och alla saker blev vi av med när vi sålde ut allt. Så då hade vi ett tomt rum att börja inreda. Oj så roligt det var!

Önskar dig en riktigt fin och solig söndag!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-05-05 | 07:01:41
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Vallmo säger:

Jamen den här bildkavalkaden blir ju bara roligare och roligare! Så duktiga ni har varit..och smarta som återanvänt så mycket av det gamla.

Jo jag bor i Umeå, har bott här länge men kommer
från Norrbotten. Nu ska vi ju få 15 grader varmt i helgen och ännu varmare sen så äntligen viker kylan..Önskar dig en fin majhelg! Kram!

Svar: Härligt att höra att jag inte tråkar ut med så mycket bilder på före och efter!:-)
Idag väntar en härligt varm dag men den utlovade värmen de kommande dagarna verkar hålla sig söderut... Nåja...vi får väl isåfall tro att talesättet "kall maj fyller bondens lådor all" stämmer, att en kall maj ger en fin sommar!
Ha en riktigt fin solig söndag!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-05-05 | 08:22:59
Birgitta säger:

Så himla roligt att se alla dina bilder och ta del av det du berättar! Jag har inte följt dig så länge så jag har inte sett de här bilderna tidigare.
Den vita stolen/barnsängen är helt underbar och så mycket mer värde den har för dig när den följt dig genom både ditt liv och din pappas.....och jag tror att det alltid blir något lite mer extra med saker som har sin historia med sig!
Vi köpte för många år sedan en stor skänk på Blocket och den kom från säljarens barndomshem. Han berättade att den följt med honom vid bodelningen efter hans föräldrar och jag skrev ner det han berättade. Jag har nu skrivit ut en fin lapp på tjockt papper och fäst på skänkens baksida så historian följer med den om vi en dag säljer den. Ska försöka göra så på fler gamla möbler vi har där jag kan berätta om deras bakgrund.
För min del får du gärna berätta mer om ert hus och sakerna ni har!
Solen skiner hos oss idag. Längtar ut, men ska greppa min vän målarpenseln först och dansa med den några varv ;)
Allt gott till dig!
Kram

Svar: Jag har också tänkt på det där med att låta nån liten medföljande lapp berätta historien bakom möbeln, men än har det bara blivit tanke. Jag får nog skärpa mig där!Här skiner solen idag så jag ska gardera mig med allergitablett och ta mig ut på gården.
Än finns det snö kvar på skuggiga platser men med dagens sol och morgondagens utlovade regn så borde en hel del försvinna!
Hoppas det gick bra med målarpenseln!
Ha en fin söndag!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-05-05 | 08:27:25
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
Skorpan säger:

Jag njuter till fullo av dina bilder och dina berättelser! Och planscherna, åhhh så fina!
För mig får du gärna fortsätta på detta tema hur länge som helst, det är så trevligt och personligt och det känns precis som om jag hälsade på hemma hos dig!

Svar: Det blir kanske lite av ett besök hemma hos oss!:-)Skolplancher skulle jag gärna ha inne också men vi har för få väggar att hänga mer på. Men jag får njuta desto mera av de som är i det gamla hönshuset!
Nu ska jag ut i det fina vädret och njuta av sol och fågelkvitter!
Önskar dig en fin fortsättning på söndagen!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-05-06 | 11:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: