Jag fortsätter med hur det var då.

Kommentarer
Karin säger:

Före och efter bilder är kul att se. Ni har renoverat varsamt tycker jag! Det blir personligt och ett mer levande hem, när man sår sätta sin prägel på det!
Njut av sköna Maj!
Kram Karin

Svar: Vi vill att huset fortfarande ska behålla sin identitet. När vi bodde i vårt radhus så hade vi ett hem med ett helt annat utseende. Köket var vitt och modernt, en stil som jag också tyckte om. Men här känns det mysigt att behålla den lantliga stilen.Hoppas du haft en fin valborgshelg och att du får njuta av den sköna maj!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-05-01 | 21:08:07
Bloggadress: http://pixelmojan.blogspot.se
Birgitta säger:

Oj, oj, oj vilken skatt svärmor lämnade till er!.....men jag förstår att det varit mycket jobb med både saker och byggnader! Jag älskar gamla bruksföremål och njuter av att se dina bilder. Skulle med glädje ha botaniserat i ert uthus om jag haft möjligheten :-)
Så var vi inne i maj månad och jag hoppas ni nu får vårvärme hos er!
Kram

Svar: Ja det var inget lätt beslut då vi skulle sälja iväg så mycket fint! Men det går ju inte att behålla hur mycket som helst! Just där och då skulle vi riva huset och vi måste bli av med allt!
Nu har vi ändå behållit lite fina saker, det gick ju bara inte att motstå!
Ja gamla bruksföremål är helt underbara!
Jag brukar säga att vi skulle behöva bo i ett jättestort hus bara för att ha plats med alla fina gamla föremål jag förälskar mig i! Hahaha!

Idag har vi haft en grå regnig dag men vi har haft många fina soliga dagar så det är ok. Dessutom har vi en del snö kvar och då är det bra med regn så snön försvinner.
Hoppas ni haft en fin valborgshelg och att vårvärmen kommit tiĺ er!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-05-01 | 21:47:16
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
Vallmo säger:

Tack för ännu ett "kapitel" om er renovering. Kul att läsa om hur ni bevarade det gamla hönshuset. Väntar med nöje på fortsättningen!

Grått och regning har vi här i Umeå också men det är mysigt med lätta vårregn och äntligen smälter den sista snön bort.

Njut av våren du med. Kram!

Svar: Så det gömmer sig en Umeåbo bakom namnet Vallmo! Där bodde vi innan vi flyttade hit!Kul!
Nu finns det bilder från det gamla hönshuset. Jag kommer nog att framöver att ta lite fler bilder för lite har förändrats sen bilderna togs.

Nu ska vi visst få varmare väder. Det låter härligt!

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-05-03 | 08:30:20
Skorpan säger:

Så härlig läsning! Vill bara krypa in i bilderna,gå runt och lyfta och plocka på alla fina saker. Vilken skatt! Ser fram emot fortsättningen på denna berättelse:)

Svar: Ja hade vi haft större bostad så hade vi nog sparat mer än vad vi gjorde.Och hade vi vetat att hönshuset skulle vara kvar så hade säkert ytterligare nån fler sak funnits kvar hos oss.
Samtidigt så är det också roligt att få gå på loppisar och hitta saker som känns sådär riktigt rätt.
Jag är glad att vi ändå behöll sånt som kändes extra fina.
Och inte minst så är jag glad att vi behöll byggnaden!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-05-03 | 15:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: