Prioriterat

Kommentarer
Skorpan säger:

Tack för ännu ett tänkvärt inlägg! Det Ernst-citatet var verkligen menat att jag skulle läsa:) Jag tycker om julen men stressen kring den gör att jag alltid mått dåligt i en knepig kombo. Mandelkvarnen i orange hade jag inte tackat nej till:) Jag har också haft svårt för den färgen men efter att ha tonat ner mitt kök i svart/brunt passar den färgen som pricken över i. Fick tom användning av en gardinkappa med orange spets från 70-talet hahaha!
Du gör verkligen fina fynd - skulle mer än gärna ha botaniserat i dina förråd:)
Fortsatt fin vecka!

Svar: Tack snälla! 😊 Ja julen kan ibland verkligen vara svår att få ihop så den passar alla! Familjer på olika håll, och med olika tider i livet och en massa annat.
Men man får lyssna på kloka farbror Ernst och just det där citatet fastnade jag också väldigt mycket för!
Orange....Så himla förknippat med 70-tal. En färg som aldrig riktigt kommit tillbaka sen dess.
Men nu tycker jag att den förekommer allt mer och det är ju onekligen en glad färg!
En färg som ju också förknippas med ringblommor, apelsiner, mandariner, höstens vackra löv och en massa annat som inte alls har med 70-tal att göra.

Jag gillar färger överlag. Kan inte med de där helvita hemmen. De känns så opersonliga, så anonyma.
Gillar man helvitt ska man förstås ha det men jag skulle inte trivas med att bo i ett sånt hem.
Ha en fortsatt fin vecka du med Skorpan!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-11-13 | 11:36:38
Birgitta säger:

Ja den där julen! Jag gör det jag vill och tycker är roligt så idag har jag varit ute och pyntat i växthuset och på verandan med tallris, lärkkottar, mossa och äpplen. Här blir julen som den blir. Jag planerar inget, vill inte längre ha en "perfekt" jul som tagit musten ur mig. Kanske man blir klokare med åren :-)
Tänk vad påverkad man ändå blir av det man läser och ser för sist jag var på loppis såg jag en så fin, annorlunda mandelkvarn och tänkte direkt på dig och dina mandelkvarnar :-)
Ha en fin helg!
Kramar Birgitta

2018-11-17 | 16:35:58
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
Rosor och ruiner säger:

Vilka underbara saker ni har hittat! Gamla saker har verkligen en själ, som inte nya har, de bär på en historia och man undrar ibland hur den har sett ut, historian alltså... De hamnade nu helt rätt hos dig, som kan uppskatta dem!
Och Ernst, ja han har sagt en del klokt och det här citatet tar jag med mig, tack för det! Den kan man säkert behöva någon gång!
Ha det fint!
Kram Gunilla

2018-11-19 | 22:36:48
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
MirandaMaräng säger:

Vilka härliga namn "Kaffeblomman" och "Guldblomman"! :-) Undrar hur de smakade?
Avundas dig och dina mandelkvarnar. . . det är sällan jag ser sådana fina på loppisar! Och du verkar ju ha en hel samling!
Tiden går fort och snart är det ju 1a Advent! Mysigt att ta fram alla ljusstakar och pynta det behövs verkligen efter denna mörka månad!
Ha en Trevlig Helg
Kramar

2018-11-23 | 15:47:51
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Torborg Fredrickson säger:

Grundare av Kaffeblomman var Axel Jakobsson,bosatt i staden.Han gjorde också affärer med samerna bl.a
med renskinn och renkött.
Han var gift med min faster Ebba f.Lundin

2020-10-05 | 13:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: