Samlande och funderingar om man man heta så??

Kommentarer
Skorpan säger:

Så fina mandelkvarnar! Jag är besviken på mig själv som skänkte bort min mammas mandelkvarn, den har jag behövt flera gånger...
Såg en variant av adventsljusstake med just mandelkvarnar, fyra olika tillsammans med varsitt adventsljus nedstucket. Jättefint och udda!
Jag samlar på vackra plåtburkar, började för många år sedan då de var billiga att fynda och ansågs nog lite "lustig" som köpte dessa tomma emballage:)
Idag är de äldsta högt värderade men jag har aldrig haft några planer på att sälja.
Tack för en trevlig blogg!

Svar: Jag har sett de där adventsljusstakarna med mandelkvarnar. Jättefina!Men de är svåra att fästa på ett sätt som gör dem säkra för brand.
Får de om jag kan göra nåt av batteriljus kanske...
Inte riktigt samma stämning men nästan....
Mandelkvarnar är jättebra att ha hemma så du kanske få hålla utkik efter en ersättare till din mammas som du gav bort.
Plåtburkar är också jättefina! Just nu är jag på jakt efter en lite mindre burk från mazetti. En sån där röd med blommor på ena sidan.
Jag har en stor , men vill ha en liten.
De finns ibland på tradera men blir ju så otroligt dyra!

Tack Skorpan för dina fina ord! De värmde!
kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-10-15 | 16:23:32
Anki säger:

Oj så många mandelkvarnar du har! Jag har två- en efter svärmor och en som jag inte vet var den kommer ifrån ... men ingen är någon skönhet och ligger i ett skåp med allt möjligt "bra att ha" :)
Visst har vi haft otroligt fina höstdagar och det är bara att tacka och ta emot - tids nog kommer höst och vinter ...
Haha ... tänk vad man ta reda på när man har ett nyfiket barn i sin närhet - kul med namn och oväntat att så många bär namnet Baby. :)
Ha det gott Maria!
Kram

2018-10-16 | 07:16:38
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Birgitta säger:

Så fin ditt sista fynd av mandelkvarn är! Älskar den gröna färgen och den jugend inspirerade utformningen! Jag faller också ofta för lite annorlunda mandelkvarnar men har lyckats låta bli att köpa utom då jag trillade över en cremevit "Mandela". Det sitter fast på fönsterbrädan i köket :-)
Ha en fin vecka!
Kram

2018-10-16 | 16:52:06
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
MirandaMaräng säger:

Men vilken fin samling du har av mandelkvarnar. . .är så charmiga i alla färger och utförande! Själv är jag oxå en sk samlare men av andra saker!
Stackars den mannen som heter Baby. . .tänk vad många gånger han hört något skoj om det! :-)
Snö i okt?? Då hade vi +10 grader här och sedan dess sommarvärme med +20. . . vilket extrem väder vi haft!!!
Ha en fin kväll!
Kram

Svar: Tack! Ja det finns verkligen många olika mandelkvarnar och jag har sett så många jag gärna vill ha! Men charmen med ett samlande är ju också att få låta samlandet ta lite tid.Nu blev jag lite nyfiken...Vad kan det vara du samlar på?😊

Ja Baby, det måste vara jobbigt att heta det som man! Undrar just om det kan vara ett utländskt namn, som då får en annan betydelse...
Snön som kommer i oktober hos oss brukar snabbt töa bort men det händer att den ligger kvar.
Men som du säger, det här årets väder liknar ju ingenting!
Ha en fin kväll!
kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-10-18 | 17:40:26
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
veggiehäxan säger:

Vad härligt med alla mandelkvarnar! Jag har bara tänkt på dem som bruksföremål tidigare men nu kommer jag att se på dem med nya ögon.

Svar: Ja det finns verkligen många olika gamla och fina!😊
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-11-06 | 23:31:17
Bloggadress: http://xn--veggiehxan-w5a.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: