Ovanligt

Kommentarer
MirandaMaräng säger:

Ja här var det oxå varmt sista veckan i augusti när man ville att det skulle vara slut på sommaren för den här gången! Jag är oxå en höstmänniska och längtar efter den svala luften o de härliga höstfärgerna! Men nu tycks sommaren äntligen dra sig tillbaka och vi har både haft svalare o regn!

Jättesöta små harungar som ni haft på besök! Hoppas mamman varit i närheten så att de överlever!
Ha det så bra!
Kram

2019-09-03 | 16:13:06
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Skorpan säger:

Så fina bilder du bjuder på! Jag är en sådan som helst skulle ha sommar ända till advent, jag älskar ljuset, dofterna, värmen. Att kunna gå ut på en promenad i bara linnet och sitta i skuggan med en kopp kaffe och lyssna på fåglarna. Det är livskvalité för mig. Att jag dessutom har mindre ont i kroppen är en bonus:)
Skorpan

Svar: Tack snälla du!Jag kan faktiskt på ett sätt hålla med dig! Jag älskar också den där biten att kunna gå ut i bara linnet...Att slippa dra på sig en massa kläder..Att sitta och lyssna på fåglarna.
Jag njuter verkligen av sommaren och kanske ännu mera av våren, den tid då insekterna inte hunnit komma.
Men samtidigt innebär sommaren en massa jobb. Speciellt då man som vi tagit över ett hus med stora renoveringsbehov både ute och inne.
Dessutom med en tomt som jag älskar men som ibland blir för krävande då jag inte hinner eller orkar allt jag vill.
Sommar innebär förutom allt det njutbara också en press att hinna med så mycket.
När hösten kommer, kan jag känna ett lugn..och jag hinner med så mycket annat.

Sen är jag redo att ta emot den där sommaren igen!
Tråkigt att höra att du har problem med värk. Värk och kyla är ingen bra kombo, det kan jag verkligen intyga, så för den delen vore det bättre med en längre sommar.

Jag tror att jag skulle ogilla hösten mer med ett annat boende och sommaren innebar mera ledighet.
Men jag hoppas att det ska bli mera tid för ledighet också under somrar framöver. :)
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-09-04 | 17:44:44
Birgitta säger:

Åh vilka fina bilder på både växter, djur och loppisfynd!
Precis som du älskar jag såna där brickor och köpte en alldeles nyligen. Trots att jag inte behöver någon mer bricka hittar jag alltid en plats för dem :-)
Ha en fin helg!
Kram

Svar: Jättesent svar till dig men bättre sent än aldrig säger de...Tack fina Birgitta! Ja jag har förstått att du också älskar såna brickor. Man kan nog aldrig få för många!
Nu skulle jag bara vilja ha en svart också. En med gulddekor. Konstigt att de ska vara så omöjliga att hitta när man väl vill ha en!
Men en dag kanske....:D
Ha en fin fortsättning på veckan!

kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-09-07 | 14:20:58
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.com
kvinnanpataket.se säger:

Åh gud så fina bilder! Underbara. Kul och se att du skriver även om de dröjer ibland. Jag har följt dej förut men med en annan blogg som jag raderade efter en massa tråkigheter. Har en ny nu, och du kanske känner igen mig, även om mycket har förändrats och jag har flyttat till sydvästra Sverige.

Svar: Tack fina du!Jag har tittat i din blogg och efter ett tag förstod jag vem Kvinnan på taket var. Trist att det blev en massa tråkigheter kring den andra bloggen!
Roligt att du tittar in på min blogg trots att det den senadte tiden varit så glest med inlägg.
Men jag håller tummarna att det ska bli ändring på det!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-09-27 | 11:56:49
Bloggadress: http://kvinnanpataket.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: