Tillbringat dagarna och vacker tillbringare

Kommentarer
syster yster säger:

Vad pappa va vacker då han va ung!
Vilken fin kanna du fick tag i !
vi tycker om det som är gammalt vi med,
men det finns för lite tid för oss,
min sambo har så mycket på jobbet nu!
men det blir ju bättre snart!

2015-04-29 | 08:47:51
Maria säger:

Haha......vilket klurigt inlägg om ordet tillbringa, du skriver bra :)
Visst är det så med många svenska ord att dom är konstiga, många som betyder två saker, förstår att det inte är så lätt att lära sig vårt språk.
Ordet tillbringa brukar jag använda, men vi är väl lite gammaldags ;)
Vacker tillbringare du köpt, vilket fynd. Det brukar jag däremot inte använda, ordet alltså, säger kanna.
Kram ♥
Kram ♥

Svar: Ja kanna säger jag också som oftast!Men det ordet är också lite konstigt! En vattenkanna på bordet...betyder det en sån där bevattningskanna eller kanna med dricksvatten? :-)
Ha det fint Maria!
Kram ♥
Maria

2015-04-29 | 09:50:53
Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
Elisabeth säger:

Jösses vad ni jobbat hårt med "röjningen", bra gjort! Jag har så lång startsträcka när det gäller att komma igång med sånt men skönt är det när det sen är gjort. Feng shui ett bra sätt att förhålla sig till.... men jag har ju för mycket gamla fina saker som jag gillar för att kunna leva efter det, tyvärr!
Bringa mig lycka - jajamänsan det gjorde du, igen! Tillbringaren väcker minnen den också, samma form men utan blå rand och med ett blommotiv som stämmer så när som på "tulpanen" som hänger ut lite ensam. Får ta en tur ner i källaren, tror att vår kanna finns kvar i en kartong inte ska den ligga där längre, nu ska den bli flitigt använd i sommar.
Dagen verkar bli positivt ljusgrå, solen laddar upp bakom molnen, en bra dag det regnar ju inte och är så där "lagomt" skönt. Snart dags för fm promenaden längs vår fina å. Årets första huggorm mötte vi i söndags, usch, rusade därifrån, visste inte att jag kunde springa så fort.
Ha den bästa dag du kan ge dig !
Kram Elisabeth

Svar: Ja du, det blev ett större jobb än vad vi riktigt förstod! Men nu är vi klara. Eller klara med just den här biten i allafall för än återstår en massa annat att gå igenom! Feng Shui tror jag är bra. Men det viktiga är nog inte att städa bort sånt man tycker om! Tycker man om att omges med mycket saker så är det ju så man ska ha det! Annars blir det inte trivsamt!
Men det som är viktigt är att ta bort sånt som inte betyder något. Eller sånt som känns oanvändbart. Men det viltigaste är nog att sorter bort sånt som är energitjuvar! Sånt man inte mår bra av att ha omkring sig!

Huggorm! Det var många år sedan jag såg någon sån! Är inte ormrädd men nog har jag respekt för dem! Jag skulle nog också rusa! :-)
Ha det riktigt gott Elisabeth!
Kram ♥
Maria

2015-04-29 | 10:06:50
Anki säger:

Oj så ni jobbar och står i!
Vilken vacker tillbringare du hittat... grattis!
Kram

2015-04-29 | 14:33:20
Bloggadress: http://ankistankar.blogspot.se
Karin säger:

Hej! Hittade hit till din blogg via Anki.
Härligt med kluriga ord, och du är bra på att få till det! Roligt att läsa!
Välkommen till mig!
Kram Karin

Svar: Hej Karin! Vad roligt att du hittade hit!
Jag har tittat in hos dig och dit kikar jag in fler gånger! :-)
Kram
Maria

2015-04-30 | 13:37:04
Bloggadress: http://pixelmojan.se
Mycket annat och lite betong säger:

Håller med om att tiden rusar. Det var ett tag sen du frågade om min buske. Nu har jag letat bland mina papper och det är en spirea som heter Goldflame.
Jag känner så väl igen det där när man börjar flytta saker. Det ena ger det andra. Men lyckas man fullfölja allt så känns det ju väldigt skönt sen.

Kram Agneta

Svar: Men oj! Vad jag ställde till med extra arbete för dig! Men stort tack! En sån har jag ju sett förut men kände inte igen den i vårkläderna!
Ja så är det allt! Att det ofta blir en massa annat när man börjar röja. Men som du säger är det en skön känsla när det väl är gjort!

Kram
Maria

2015-05-01 | 21:22:33
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se
Erikslundsliv säger:

Härlig kanna! Vackert med 40-talsporslin är det verkligen. Jag tog fram farmors Gefle-servis idag och soppterrinen fick en blomma och ett fat blev ett underlägg till en gammal burk med värmeljus. Kul att det blir använt!
Skönt att ni får lite ordning och reda hemma, det vill jag också ha...
Ha en trevlig kväll!

Svar: Jag såg ditt fina porslin! Det är så fint att använda sånt på annat sätt än det tänkta! :-)Såg att du hunnit med en massa där hemma, putsat fönster och bytt gardiner...det skulle jag också velat få gjort!
Ha en jättebra majvecka!
Kram / Maria
Maria

2015-05-02 | 19:39:39
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.com
Erikslundsliv säger:

Kram skulle ju också stå med! Var lite snabb på enter-knappen där!
Kram, Ann

2015-05-02 | 19:40:57
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: