Älvor och bomullstussar

Kommentarer
Erikslundsliv säger:

Fascinerande med norrsken och lite ovanligt på sommaren också väl?
Så fina vovvar! Bichon frisé är väl ganska bra om man är allergisk har jag för mig? De ser ut som två ulliga, gulliga får!
Kram, Ann

Svar: Ja de flesta brukar tåla dem! Den hunden som vi hade brukar också fungera bra för allergiker. Det var därför det blev en sån för oss. En Irish softcoated Wheaten terrier. Vi hörde att vissa reagerade på bichon frise men inte på wheaten.Och eftersom vi tidigare haft foxterrier så tyckte jag det kändes lite kul med en terrier!
Ja de små vovvarna är verkligen som små söta får! Så mysiga!
Kram
Maria

2015-08-31 | 16:04:16
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.com
Eva säger:

Så rara små hundar!
Imorgon är det september och jag välkomnar den månaden, älskar hösten med den klara luften, dofter och färger. Och lugnet!
Jag har aldrig sett norrsken, känns som jag skulle göra en resa norrut bara för att få se det. Naturen är så fantastisk.
Ha en fin vecka!
Kram Eva

Svar: Ja norrsken är vackert!Åker man ännu mera norrut under vintern så kan man få se otroliga norrsken! Vi har verkligen en helt fantastisk natur!
Kram
Maria

2015-08-31 | 19:19:47
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.com
Elisabeth säger:

Hoppas solen är hos dig Maria, här är den i inte. Pratade med min kära syssling i Vännäsby i telefon nyss, hon hade sol och ett och annat lite vackert moln.
Så är det då september, hur gick det till? Var tog juni-juli-augusti vägen undrar jag. Flera dagar minns jag förstås men vad gjorde jag de andra dagarna? Nog är det allt lite läskigt att dagarna bara försvinner så där fort.
Vaknade denna morgon till ett smattrande ljud, regnet här precis som SMHI förvarnat om, regn i stora mängder här hos oss i Södermanland.
Hur kan jag ta hand om den här regniga dagen på bästa sätt är då frågan? Vad är bästa sätt? Det kan väl inte vara bästa sätt att städa? Nej det kan inte vara på bästa sätt, inte för mig, gillar verkligen inte att städa, behövligt men inte bästa sätt att ta hand om den här dagen. Får komma på något roligare, hm.... vet bara inte riktigt vad. Kommer jag inte på något bättre kan jag förstås fortsätta sticka Barbieklänningar, kul och går fort. Har ett 30tal liggande som jag ska skänka till Frälsis snart. Kanske finns det någon mormor/farmor som inte kan sticka och som tittar in på loppisen och köper några klänningar. Mina bonusbarnbarn och vänners barn har redan fått så de klarar sig och blir över. Är också lite sugen på att ta fram knyppeldynan igen, knypplade smala spetsar förra hösten, har inga kvar i mitt lager. Använde dem sedan som "snöre" på paket som jag gav bort, uppskattades mycket.
Norrskenet måste vara fascinerande. Mångubben häromkvällen var också magisk. Tänk så märkligt att vi båda kan se samma måne trots att vi bor så många mil från varandra. Det var den vackraste "fulla gubbe" jag någonsin sett genom åren. Han brukar störa min sömn vilket han gjorde nu också men jag kunde inte ens bli arg på honom när han var så fin.
Ett oerhört fint minne, gratis var det också.

Ta nu hand om er och dagarna som kommer på bästa sätt, allt efter dagsform.

Kram min vän!
Elisabeth

Svar: Här har vi fått en kort regnskur i dag ocj natten mot lördag fick vi ca 5mm regn. Men förutom det så har solen lyst mest varenda dag!Faktiskt har jag vissa dagar tyckt att det är föör varmt! Jag längtar efter dwn friska klara luften. Jag försökte mig på att flytta några buskar men det var så fruktansvärt varmt att jg fick sluta bort det! Jag väntar tills luften blir lite svalare så inte rötterna torkar så snabbt på buskarna!
Jag har sett att jordgubbarna blommar igen och min tomatplanta har först nu fått mängder med blommor. Lite för sent alltså!
Men trots dw varma dagarna så var det nollgradigt en natt. Men de flesta nätterna är det mellan 6-9 grader.
Norrsken brukar man ju mest se under vintern och det är då det är som vackrast, med en massa olika vackra färger! Men även om man bara ser ett vitt norrsken den här årstiden så är det vackert!
Ja månen har varit så fin den sista tiden! Jag brukar tänka på det där med att man ser månen även på andra platser. Jag tänkte extra mycket på det när min yngsta dotter var ute och reste helt ensam i Asien i flera månader. Då tänkte jag att månen jag såg också lyste på henne!
Ja nog stör mångubben sömnen! Det brukar alltid vara så svårt att sova då och många håller med om det!

Så du är så duktig på att sticka! Och knyppla! Vilka lyxiga snören på paketen! Förstår att de blev uppskattade!
Även om jag stickat ett och annat plagg så är inte stickning riktigt min grej! Tyvärr för jag skulle så gärna vilja ha ett par mönsterstickande vantar i varmt garn av ull.
Men det finns säkert något ställe på internet som säljer hemstickat!

Städa, det har jag gjort en hel del i helgen men ändå har jag stökigt hemma. Anledningen är att det är i hönshuset / ladugården som jag städat. Dvs vår förrådsdel där vi förvarar trädgårdsmöbler, trädgårdsredskap och en massa massa annat. Har man gott om plats så sparar man lätt det mesta. Tillslut är allt en enda röra och det var det nu!
Nu, har vi en enorm hög med sånt som ska till återvinningscentralen!
Träligt och trist jobb men oj vad bra det känns då det är gjort!

Sommaren är kort- ja den här sommaren kan vi verkligen hålla med om det!

Hoppas vädret blir bättre hos er snart så du får njuta av fina höstdagar!

Ta hand om dig du också Elisabeth!

Kram
Maria
Maria

2015-09-01 | 11:09:49
Maria säger:

Hej!
Jag har läst dina inlägg även om jag inte kommenterat.
Hoppas du vill fortsätta följa mina inlägg trots mitt långa uppehåll.
Trevligt att umgås med vänner. Vilka sötnosar du fotat. Liknar våran Ludde, men han är en Bischon havanaise. Hans päls är inte lika lockig som Friseernas. Och han väger nog närmare 10 kg, en stor havanaise är han. Trevliga raser båda.
Kram ♥

2015-09-01 | 17:02:54
Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
Elisabeth säger:

Nu är det jag bakom tangenterna igen!
Glömde ju skriva om ulltussarna, så gulliga och vilken läcker soffa de har.
kram Elisabeth

2015-09-01 | 19:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: