Första hjälpen

Kommentarer
Elisabeth säger:

Kan det vara för att jag börjar bli gammal som jag gillar gamla saker? I mitt fall är det nog både ett arvsanlag och en behaglig stigande ålder skulle jag tro. Gammal "skit" brukar min äldre syster säga när jag visar nya loppisfynd men.......vid senaste besöket hemma hos henne upptäckte jag några nya saker, inhandlade på loppis !? Dessutom hade hon varit på Antikmässan, (bor i Sthlm) Det bådar gott för kommande gemensamma loppisturer!
Nostalgi på hög nivå! Kul att få se katalogen med gamla kläder, någon sådan har jag inte sparat. Hög igenkänningsfaktor, elastabyxor med hällor, fick både röda och blå, minns oxå hur fin jag kände mig. Mamma använde "städrock". Nu for tanken vidare till husmorsfilmerna som mamma tog mig med på,små gratisprover av tvål bla, var spännande att få. Nu rör det sig ännu mera i nostalgi i hjärnan, klippdockor, kommer du ihåg ?
Sköt om dig och ha en skön helg! Kram från Elisabeth

Svar: Ja visst kommer jag ihåg klippdockor! Oj vad vi lekte med dem! Vi ritade egna kläder till dem också ibland!
Jag hade också såna där byxor med hällor! Skidbyxor kallade vi dem!
Husmorsfilmerna ja! Jag brukar titta på dem på youtube ibland! Det finns en hel del där! :)

Kul att din syster verkar ha ändrat sig i uppfattningen om gamla saker! Du ska se att ni får givande loppisstunder framövet!

Ha en bra kommande vecka!
Kram /Maria
Maria

2015-02-28 | 12:31:06
Rosor och ruiner säger:

Hej och tack för din fina kommentar inne hos mig!
Vilken härlig blogg du har själv! Här finns många kloka tankar ser jag. Kul att se dessa gamla kataloger, visst känner jag igen dem även om jag inte var så gammal 1967, men de kanske fanns några år till. Vad hemskt att du blev mobbad, ja allt var inte bättre förr inte, nog mobbas det nu med, men jag tror det tas på större allvar från skolan och lärarna, åtminstone är det min erfarenhet från de skolor mina barn går i.

2015-03-01 | 12:29:17
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
Rosor och ruiner säger:

Oj, kommentaren gick visst iväg innan jag hann avsluta... Nåväl, skulle nog bara säga att gamla saker, det gillar jag också!

Ha det fint!
Gunilla

2015-03-01 | 12:31:21
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: