En snöig måndag men påsk har det ändå blivit!

Kommentarer
Elisabeth säger:

Maria, vet du vad, det är så kul när det kommer ett nytt inlägg från dig, du skriver så trevligt och alltid så fina bilder. Tack för att du delar med dig. Känner stor spänning varje gång, ska det finnas någon sak på bild som jag får nostalgikänslor över nu igen? Jajamänsan, så är det för det mesta och så även denna gång, det är så kul?! På mitt köksbord står nu en precis likadan höna (med godis), kommer från mitt föräldrarhem. Ser också en liten vit ängel som är mycket bekant, har en likandan på mitt "nostalgibord". Ängeln fick jag tillsammans med blommor av en kund när jag slutade som på banken. De liknade mig vid en ängel?! Som privatrådgivare hade jag visserligen hjälpt dem många gånger under åren, men att liknas med ängel kändes stort, rörande faktiskt.
Lite påskpynt har kommit fram här hemma också men det blir inget björkris, vi har båda blivit allergiska mot björk på "vuxna dagar" , här knapras nu allergitabletter. Jag som är född i björkarnas stad Umeå ska väl inte behöva drabbas av pollen av björk, vilken rättvisa är det? Kanske tur att vi flyttade därifrån när jag var liten. Här i mellan Sverige har våren kommit, såg blåsippor igår som snart är utslagna, magiskt.
Ta hand om dig och ha det gott!
Kram Elisabeth

Svar: Vad glad jag blir! Jag skulle tro att det var nog helt rätt att du fick den där ängeln för jag kan tänka mig att du hjälpt kunden inte bara enligt regelboken utan också med ett hjärta som känner för andra!Du verkar vara en som kan förmedla känslor men också sätta dig in i hur andra har det! ♥

Jag gillar den gamla hönan som gömmer godis i redet. Eller båda två, men mest den som är lite större och lite mera färgglad.
Jag har köpt den för länge sedan på loppis men minns såna från då jag var barn så det är roligt att ha en sån!

Allergitabletter är ett måste för mig också under våren. Men än har vi inte fått pollen hos oss men det brukar sprida sig rätt bra från söder så det är nog dax snart!
Det är ändå tur att det finns piller som lättar upp lite! :)

Ååå vad härligt med blåsippor! Här har några gula krokusar vågat sig upp närmast huset. Det är det enda. Men vi har alltid lite senare vår eftersom vi förutom att vi bor en bit norrut också bor vid havet.

Ta hand om dig du med Elisabeth och ha en glad påsk!
Kram ♥

Maria

2015-03-31 | 11:15:00
Skorpan säger:

En så trevlig rundvandring du bjuder på, "påskattiraljer" som man känner igen så mysigt! Här ligger snön som ett vitt täcke över våren, men med plusgrader dagtid så försvinner den sakta men säkert. Jag är faktiskt lite trött på alla dessa måsten i matväg, så jag fixar också lite av varje av det vi tycker om och lite godis på det förstås:) Önskar dig en GLAD PÅSK!

Svar: Här har vi också fortfarande en hel del snö kvar men än är det ju bara april så innan sommaren ska den nog vara borta! Hihi!Ja visst blir man trött på alla dessa måsten! Folk äter en massa bara för att man "ska" det och inte för att man tycker om det! Som julen tex. Folk äter julbord en massa gånger innan julafton och sen ska de äta av alla rester av samma sorts mat! Fy så trist!
Som du säger är det ju bättre att välja ut som man tycker om!
Ha en riktigt GLAD PÅSK Skorpan!
/ Maria
Maria

2015-03-31 | 13:03:10
Maria säger:

Jag skriver en kommentar i detta inlägget, gick inte att skriva i det senaste.
Fina påskbilder. Känner igen dina ägg som hänger i riset, såna har jag haft från min barndom, men slängde dom när vi flyttade från huset. Snörena som dom hänger i hade blivit så skruttiga. Såna gula kycklingar har jag också, både de små och den lite större :)
Förstår att du har fullt upp när du ska ha många gäster.
Önskar dig en GLAD PÅSK!
Kram ♥

Svar: Vad konstigt att det inte gick att skriva! Vad kan det ha berott på!? Hmmmm.. Hoppas det var något tillfälligt!
Ja äggen är från förr. Men jag har inte haft dem själv hela tiden utan jag hittade dem i en secondhandbutik. Själv hade jag förut små söta kycklingar som satt i en äggskalshalva men de har försvunnit. Jag har sett att de finns på tradera ibland men där blir de jättedyra så det får vara!
Det blir en hel del planering inför middagen för att allt ska fungera men det blir nog bra Det känns roligt! :)
Glad påsk du med!
Kram ♥ !
Maria

2015-04-03 | 12:18:46
Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: