Julstök

Kommentarer
Rost och rädisor säger:

Väldigt mycket julstämning hos dig alla redan! Amaryllisen i sin glusburk så söt. Jag brukar göra nåt liknande, men det har inte blivit än. Visst blir det stökigt när man stökar. Här finns också en man som är tålig när jag ställer till det och har projekt igång.
Trevligt att hjälpas åt med julmaten. Veganskt låter som min melodi.
Ha det så gott och trevlig advent!
Anette

2015-11-29 | 07:15:11
Bloggadress: http://rostochradisor.blogspot.com
Ann säger:

Så juligt och fint du gjort!
Jag gillar dina pinnstjärnor och kvisten i taket, jag har ju gjort likadant.
Fint med domherren i stjärnan.
Ha nu en fin advent!
Kram, Ann

2015-11-29 | 09:36:20
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Helena säger:

Så fint du har gjort. Tycker mycket om dina dukar. Jag skrattade till när jag såg ordet stöka betydelse. För här blir det verkligen lite oordning när julsakerna ska fram. Vet inte riktigt vart jag ska ställa det andra. Och visst är det tråkigt väder just nu här i Västerbotten. Längtar efter vit mark som knarrar när man går. Fin första advent till dig. Kram

2015-11-29 | 10:27:42
Bloggadress: http://sciencehelena.blogspot.se/
bia säger:

Tack för titten!...av en slump kollade jag lite av mina tidigare inlägg och såg att du kommenterat...vilken tur !!, hihi....så mysigt du har gjort hemma hos dej ;))...här är det också ruggigt ute...så det blir en innedag idag...lite mer pynt och ett glas glögg ;))
Ha en fin första advent !
Bia

2015-11-29 | 11:28:31
Bloggadress: http://houseandgardenbybia.blogspot.se
Anki säger:

Härlig adventsstämning hos dig... ja, t.o.m. julstämning! Mysig!

2015-11-29 | 16:33:17
Bloggadress: http://ankistankar.blogspot.se
Eva säger:

Du har julpyntat så fint redan oh amaryllisen är ljuvlig! Du måste verkligen h gröna fingrar, jag ser så frodiga växter på dina bilder.
Stjärnor av grenar är roliga att göra och det är så vackert med material hämtat från naturen.
Så bra att ni hjälps åt med julmaten! Jag fixar allt, har skämt bort familjen, men svärsonen hjälper mig i köket på julafton, han är en klippa.
Ha det fint i adventstiden!
Kram Eva

2015-11-29 | 18:53:34
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.com
Karin säger:

Här har de verkligen julpyntat, och det är så fint med naturmaterial.
Ha fortsatt adventsmys!
Kram Karin

2015-11-30 | 20:47:07
Elisabeth säger:

Du är allt bra pysslig du Maria, så fint du fixat till det hemma hos er, så hemtrevligt. Roligt att pyssla och visst blir det stökigt men det hör ju till, charmigt på sitt sätt. Inför julen är det alldeles speciellt roligt med olika sorts pyssel. I november längtar jag alltid till det kommande pysslet i december.
Förra veckan gjorde jag klart barbieklänningarna jag stickat under hösten, roligt att sticka men så tråkigt att sy ihop dem. Många olika modeller och fina färger blev det, riktigt läckra om jag får säga det själv. Behöll några ifall det dyker upp barn i bekantskapskretsen framöver som vill ha. Frälsis fick en påse med 40 st klänningar. Hoppas dessa kan glädja några barn och några kronor får väl även Frälsis in.
Lusten att pyssla är nu som bortblåst, har inte med stormen att göra utan för att det ha hänt tråkigheter. En av våra bästa kompisar avled hastigt i söndags och det helt oväntat, hjärtat slog av. Att få dödsbudet kändes som en käftsmäll. Så sorgligt. Inom loppet av 4 år har den familjen nästan utplånats, dotter, fru och nu mannen, vår kompis som vi lärde känna 1980. En vuxen son finns kvar som nu blir ännu mera ensam, tycker så synd om honom. Vi får göra det vi kan för att stötta honom om och när han känner sig mogen för att ta emot den hjälpen, men bara om han vill alltså. Än så länge har chocken lamslagit honom helt vilket är förståeligt. Vi får ta en stund i taget och se vad som händer.
Ha det gott i decemberstöket!
Kram Elisabeth

2015-12-01 | 17:38:31
Skorpan säger:

Så mysigt och pyssligt du har det! Själv är jag "analfabet" på såväl bakning som matlagning med det blir jul hos mig ändå:) Nu finns mycket färdigt att köpa och jag känner mig inte längre som en sämre människa när jag dukar fram...

Svar: Nej det är helt rätt! Inte är du en sämre människa för det! Det finns ju massor av bra mat färdigt nu! Jag tror att det där med bakning har mycket med intresse att göra. Jag tycker det är så roligt! Avstressande! Men nog misslyckas jag ofta också, men då lär man sig bara till nästa gång! :-)
Maria

2015-12-02 | 12:37:06
Rosor och ruiner säger:

Ja, du stökigt det blir det här med, herregud vad man släpar fram kartonger, ja huset är riktigt upp och ner när man håller på... Jag brukar vara helt slut efteråt! Men det är ju kul också!
Vilken söt stjärna med domherren på, de hör ju verkligen julen till! Och amaryllisen så där i glasburken var fint, det skall jag nog härma nästa gång jag köper en amaryllis. Nu tog jag en annan vas så det får väl duga den här gången;)

Kram Gunilla

2015-12-02 | 14:43:43
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
Tezz på Endeavour säger:

Vad mysigt du har det!
Och vegansk jul, det gillar jag.
Här är det fortsatt blåsigt efter två stormar, som vi överlevt ;-)
Kram

Svar: Vi har länge haft vegetariskt men nu blir det även veganskt. Spännande att hitta nya idéer där!
Jag ska försöka lägga in recept på veganskt.

Skönt att det gick bra i stormarna! Jag tänkte faktiskt på dig och nämnde det för min sambo! Tänkte att en storm i en båt borde bli ordentligt kännbar!!
Ha det fint!
Kram
Maria

2015-12-05 | 16:06:47
Bloggadress: http://www.sailaway.bloggplatsen.se
Mycket annat och lite betong säger:

Du har kommit långt med julstämningen tycker jag. Nu ser jag att jag har glömt att ta fram min julgren.
Visst blir det extra stökigt med alla kartonger som ska fram och helst också bort igen.
Jag får alltid för mig att tillverka några egna julklappar också så då blir matbordet belamrat under en ganska lång tid.
Så jättefint ditt skåp blev. Det ser verkligen gammalt ut och själen kommer så småningom även till det.

Kram Agneta

2015-12-05 | 18:32:14
Bloggadress: http://blandadbetong.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: