återbruk

Kommentarer
Birgitta säger:

Men vilken fiffig idé med den gamla pakethållaren!!! Tror som du att den suttit frampå cykeln. Hmmmmm.....undrar om det kan finnas något sånt under mossan i skogen på vår Dalagård?! Den siste bofaste mannen var bland annat cykelreparatör och det finns otaliga utrangerade cykelkadaver som nu gömmer sig under mossa, ormbunkar och sly. Här och där sticker det upp en bit av ett hjul, eller en rostig ram och ibland bara krasar det av skrot när man går fram. Vem vet.....det kanske finns någon sådan gammal pakethållare där!

Så säger jag ibland....att jag ska gå och pudra näsan :-) Det låter ju så mycket finare än att säga att man ska på toa. Fast jag har då aldrig pudrat näsan där....bara gjort andra saker :-D

Blåser gör det även hos oss.....man får hålla i hatten!
Kram till dig!
Birgitta

Svar: Då får du ge dig ut på skattjakt! Så himla spännande!Häromkring ligger också en massa skrot nergrävt. Men det mesta är just skrot. Dock har jag gjort en del fynd och jag vet att det finns en hel del kvar att försöka få hem!
En gammal traktorsits skulle jag hur gärna som helt vilja hitta! Sååå fin att ha ute på gården!

Ja jag säger nog också att jag ska gå och pudra näsan ibland, men inte har jag då pudrat någon näsa därinne! Hihi!

Kram


Maria

2017-08-20 | 17:27:59
Eva säger:

Kul med pakethållaren, tror också den suttit framtill på cykeln. Det är väldigt längesen jg så en sådan å du hade tur som lyckades hitta den. Spegeln är helt bedårande! Roligt att du gjort så fin fynd.
Kram Eva

Svar: Ja jag blev inte lite glad! Högg den direkt och var helt lyrisk över mitt efterlängtade fynd! :-)Och spegeln, älskar den!
Kram
Maria

2017-08-20 | 20:43:16
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Eva säger:

Oj, så många bokstäver jag missade, hoppas du förstår min kommentar ändå./Eva

Svar: Haha! Inga problem alls! Det där händer ofta för mig och ibland kan det bli riktigt tokigt! Men jag tror de flesta förstår ändå! Kram igen! :-)
Maria

2017-08-20 | 20:44:20
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Elisabeth säger:

Maria, håll i dig, nu är jag här igen på besök! Skönt att nu läsa rader från dig, jag var lite orolig att det hänt för mycket tråkiga saker för dig/er under sommaren.
Ser nu verkligen fram mot dina nya härliga inlägg, redan nu har du glatt mig med bilden på pakethållaren och spegeln, gillar verkligen återbruk.
Sommaren börjar lida mot sitt slut, en sommar som gick för snabbt förbi och med ett annorlunda sommarväder, mellandagsvädret har passat mig alldeles perfekt tycker personligen att det varit en bra sommar. Även jag gillar de flesta årstider- men hoppar väldigt gärna över vintern som du vet. Helt otroligt är att alla torsdagar i sommar varit de mest fantastiska dagar med sol, vårt CabRun gäng har träffats då, åkt på utfärd i Södermanland och Östergötland och haft det gott (kallar gänget ibland för "Bil & Bulle"). Stan är liten och ryktet sprider sig, vi blir fler och fler och nya vänner blir det, kul. Från början var det bara vi och två av våra kompisar som träffades och åkte iväg på gemensam utfärd med fika på något trevligt ställe. Nu är vi oftast en hel kolonn av bilar.
Vita Arkivet som du skrev om i ett tidigare inlägg är såååå himla viktigt att ha, alla borde ha ett sådant. Varför, jo min tidigare erfarenhet som privatrådgivare i bank och egen annan erfarenhet gör att jag anser att det borde vara obligatoriskt. Som du vet avled min svåger helt oväntat och hastigt förra hösten. Alla skulle ha ett vitt arkiv ifyllt vilket han hade och det underlättade till viss del. Sorgen när dödsfallet händer är så tung och enormt jobbig och vet man sen inte "hur/vad" blir det ännu mera kaos. Syrran har nu flyttat och bor i Sthlm på heltid, huset blev helt tomt i helgen och affären görs upp inom kort. Syrran har gjort ett imponerande jobb med att tömma huset på allt. Grymt bra gjort. Det känns så himla konstigt att syrra inte längre finns kvar i huset som bara låg 5 mil från mig, nu blir det betydligt längre när vi ska ses och jag gillar ju heller inte storstadsmiljöer särskilt mycket. Tråkigt att det blev som det blev men nu är det bara att vända blad och börja på ett nytt kapitel för syrran och i viss mån även mig. Viktigast är att hon får det bra.
Ha det gott !
Kram Elisabeth

Svar: Nu blir det ett sent svar till dig men jag skrev ju lite till din mejl också.Jag hoppas allt är bra och att vi hörs snart igen!
Ha det fint vännen!
Kram
Maria

2017-08-22 | 11:26:36
Tezz%252520p%2525E5%252520S/Y%252520Andromeda säger:

Åh loppisar längtar jag också efter att få gå på. Har kollat några här på ön, men det har inte varit så mycket precis. Helt annat som Lena i dalarna med frallorna går på, hennes bilder från loppisar får mig att gå i taket, ha ha. Vilka fina fynd du gjort. Ska leta jag också när vi flyttat till öland och kommit på plats. Ska bli så kul att renovera och inreda huset med sin alldeles egna prägel. Ingt ikea här inte. Kram

Svar: Ja Lena i Dalarna med frallorna har jag besökt nån gång. Så det var i Dalarna hon bodde i!Jag som ska till Dalarna snart! Hon kanske kan tipsa om nån trevlig loppis! :-)

Det ska bli så spännande att se din inredning framöver!

Kram
Maria

2017-08-22 | 18:39:46
Bloggadress: http://www.sailaway.bloggplatsen.se
Ann säger:

Fint fynd du gjorde och kul med återbruk! Spegeln är jättefin och skylten med.
Ja, nog gick sommaren lite vilse i år, jag hoppas på en fin höst i alla fall.
Trevlig helg!
Kram, Ann

2017-08-24 | 16:44:26
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: