Ett rum att vara i var dag!

Kommentarer
Skorpan säger:

Du har så mysigt - tekniken till trots:) Måste småle åt betongkatten, har också en sådan men min är randig.
Skivan som spelas just nu - också den en favorit!
Tänk att man kan ha en "dubblett" av sin egen smak hahaha!
Skorpan

2017-01-19 | 12:34:23
MARIA I KOS säger:

Hoppas du klarar dig med den behandlingen du fått och inte behöver dubbelt.
Ser hemtrevligt ut i ditt vardagsrum. Ja, ni har mycket teknik ser jag ;) Vi har bara en tv. Har en massa LP-skivor i förrådet, men skivspelaren slängde vi för länge sen (dumt gjort!)Lyssnade också på ELO förr, undra om vi kanske har den skivan t.o.m.......
Soffan ser jätteskön ut när man kan variera läget.
Du har likadan kudde som jag har i soffan, har även en filt likadan, Ludde gillar att ligga på dom.
Kram

2017-01-19 | 12:59:07
Bloggadress: http://mariaikos.blogspot.com
Ann säger:

Teknik är inte mitt första val när det gäller inredning, men visst behövs den då och då. Vi har tvn på väggen och ett skåp under som gömmer alla tillbehör. Bara att stänga när man inte ser på tvn!
En sån soffa vill min sambo ha, men inte jag. Istället har vi en obekväm tv-soffa som hängt med i många år. Inte så skön att sitta i, men praktisk eftersom det är en bäddsoffa och den används då och då när det kommer många gäster. Och man sover riktigt bra i den!
Snart helg igen så trevlig helg!
Kram, Ann

2017-01-19 | 13:24:40
Bloggadress: http://erikslundsliv.blogspot.se
Elisabeth säger:

Inbjudande trevligt, jag kommer!
Skulle gärna provsitta/ligga soffan, lyssna på trevlig musik och kolla på allt trevligt du har! Men se det blir alldeles för långt att åka även om ni bor i mina "hemtrakter", alltså där jag upplevde mina allra första år. Numera blir det aldrig att vi åker norröver, finns bara en gammal ingift faster kvar i livet och så många kusiner förstås. De flesta känner jag inte för de flesta är mycket äldre än vad jag är. Jag var alltid lillkusinen. Är dock glad över att jag har bra kontinuerlig kontakt med två av dem via mail då och då, båda bor i Umeåtrakten.
Hoppas sömnpulvret snart är slut, att du blir piggare och bara sover när du själv vill och att det räcker med den behandling du nu får, vi håller tummarna för det.

Tänker på dig Maria!
Kram från Elisabeth
eller Söderbönan som Anneli brukar kalla mig.

Svar: Hej min lilla fina söderböna! :-)Ja du är välkommen att provsitta soffan här hos oss. Du finns med här i tanken iallafall!
Jag förstår att det inte blir av med några resor norrut nuförtiden. Det blir ju lätt så då släkt och vänner faller bort från hemtrakterna.
Jag har hållit mig kring barndomstrakterna större delen av mitt liv. Det var bara under en kort tid som jag bodde i Stockholm för att gå en kurs.
Jag hade som ung planer på att bli veterinärassistent så jag gick kurs i grundläggande hundsjukvård.
Sen skulle det behövas ett års praktik hos veterinär men den ville jag göra i umeåtrakten. Det visade sig vara svårare än jag trodde. Jag fick bara lite då och då vara hos en veterinär på hans kvällsmottagning så det blev inget av den där utbildningen. Istället kom jag in på en annan utbildning. En utbildning som jag så småningom hoppade av av olika anledningar.

Jag börjar bli mindre trött nu när behandlingen börjar gå ur kroppen. Men sen är nog de flesta rätt så trötta nu under denna mörka årstid. Men ljuset är på väg och det känns bra! :-)
Ha en riktigt fin söndagskväll och en fin kommande vecka!
Kramar från Maria
Maria

2017-01-19 | 15:06:38
Anki säger:

Ni har ett mysigt hem ... och det är klart att bägge måste få plats och kan trivas :)
Vi har också en soffa med "fotpallar", men utan gungfunktion...
Katten är såå fin!
Hoppas du mår skapligt och att det blir lite bättre dag för dag.
Ha det gott!
Kram

2017-01-20 | 07:14:42
Bloggadress: http://ankistankar.blogspot.se
Marie säger:

Åh vad betongkatten var fin! En SÅN vill jag också ha! <3 Så mysigt att få kika in hos er. Teknik är alltid svårt att inreda tycker jag. Er soffa är jag också avis på. Lyx!! Tycker ni har det mysigt, och hemtrevligt! <3

2017-01-20 | 14:34:54
Bloggadress: http://creativebeingblog.wordpress.com
Maidi säger:

Det ser jättemysigt ut där hos dig men jag håller med dig om det tekniska. Kablar och apparater vill jag helst inte ska synas men man vill ju ändå ha dom..

Kram Maidi

2017-01-21 | 16:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: