Inte unik, inte lat

Kommentarer
Anki säger:

Jag beställde just den boken i fredags! Jag är nog ganska lat i trädgården - och vi är ju ute mycket med husbilen under sommaren och jag tycker inte jag hinner med som jag borde - och tänkte att några bra tips ska jag väl kunna få :)
Så vacker kvällsbild - förstår att det är underbart hos dig nu!
Ha det fortsatt gott!
Kram

2017-05-28 | 06:43:59
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Birgitta säger:

Här känner jag igen mig :)
Jag vill också gärna ha ordning och reda både ute och inne och jag är heller inte lat. Tränar på att vara glad över det som är gjort och inte bli frustrerad över det som inte är det. Kan väl säga att det går bra ibland och mindre bra ibland, med det där tänket :)
Jag börjar verkligen längta efter regn! Grundvattnet i våra trakter ligger riktigt lågt. Vi har kommunalt vatten i huset men allt utomhus brukar jag vattna med vatten från vår egen brunn på gården och där finns det snart inget vatten. Det är snustorrt i pallkragar och land och jag har ännu inte stoppat varken potatis eller frön i jorden, annat än i växthuset. Nåja.....det blir nog bra med det till slut :)
Ha en fin söndag!
Kram
Birgitta

2017-05-28 | 09:33:43
Skorpan säger:

Intressant detta med trädgård! Min trädgård är både vild och vacker men det är så jag vill ha det. Sommaren är kort nog utan att ligga på knä med rumpan i vädret och dra ogräs ur rabatterna:) Jag försöker istället leva med mottot"fånga dagen"; njuta i solen, plocka lite blommor, bada, vandra i skogen etc En mulen dag blir det till att röja inne. Tycker jag har en bra balans men jag kanske anses som lat vad vet jag hahaha:)

2017-05-28 | 11:38:40
Ann säger:

Vist är det en fin tid nu, men det är lätt att man vill lite för mycket både inne och ute och då blir det helt plötsligt inte lika kul med vår och sommar....
Det gäller ju att göra lagom och det är nog så svårt när man vill mer än man orkar. Jag försöker att njuta mer än att göra och just nu är det ett måste för att jag ska må bra och orka jobba. Det får väl duga ändå!
Ha det gott!
Kram, Ann

2017-05-28 | 15:10:15
Elisabeth säger:

Vår bästa tid är nu ... sjöng Jan Malmsjö, mannen Skulle också vilja sjunga så - men ändå inte! Varför inte det då? Som du vet har jag alltid haft en stor dröm om att bo på landet med trädgård men så blev det inte och kommer heller aldrig att bli. Man bör vara två med samma intresse för det och se där går våra intressen isär. Men vi har ju så många andra intressen gemensamt tack och lov. Men drömma om en trädgård det kommer jag alltid att göra.
Därför är egentligen inte min bästa tid nu! Visserligen får jag njuta av många fina bilder på din och andras bloggar men inte utan att jag längtar lite till höst, advent och jul.... mer varierande blogginnehåll då. Växter i alla ära men loppisfynd och julbestyr mm i alla de former blir mer spännande än bilder på frön och knoppar. Inte då sagt att jag inte gillar växter, himmel och hav- jag älskar dessa också.
Vad jag vill säga är att det känns som jag tar en liten "paus", kommer att bloggvandra mer igen efter sommaren. Maria, vår bloggvänskap vill jag inte släppa, tittar in då och då till dig även framöver.
Efter så många dagar med gassande sol och värmebölja +29 ....dåndimpen var nära. Men det fick bli mycket cab-åkande de dagarna, fläktade så himla skönt. Behagligare temperatur nu +17, blir en bra dag det här!
Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinnet.

Ha det så bra så hörs vi framöver igen och du,
-var rädd om dig!

Kram Elisabeth

Svar: Hej Elisabeth! Nu var det länge sedan jag skrev några rader till dig!
Jag har också tagit lite bloggpaus i sommar! Både själv och hos andra. Det har därför blivit glest med inlägg här. Inte för att sommaren och trädgården tagit den mesta av tiden, nej det har varit en massa annat. Men nu ska jag försöka ge mig själv mer tid vid min egen och andras bloggar!

Hoppas du haft en fin sommar så här långt trots att vädret inte varit det bästa!
Stor kram / Maria
Maria

2017-05-30 | 11:27:23
Karin säger:

Den boken ska jag önska mig i födelsedagpresent!
Tack för tips!
Kram Karin

2017-06-01 | 16:45:50
Rosor och ruiner säger:

Den boken har jag, finns många tänkvärda tips i den! Ja, tiden jag, den räcker inte alltid till, och nu vill man ju ha tid till att njuta! Och göra en massa... men du har rätt, inne blir oftast lite lidande så här års... ;)
Kram och må gott, och njut!
Gunilla

2017-06-01 | 23:06:05
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: