Nu finns huset mellan skogen och sjön på instagram

Kommentarer
Anki säger:

Spännande detta med olika myter kring snö :) Här finns fortfarande lite snö kvar på gräsmattan - vår gräsmatta tror jag är den som har snö kvar längst av alla i socknen :)
Jag finns visserligen på instagram, men har inte varit där på några år ... inte ett forum jag gillar, men önskar dig ändå många följare!
Kram

Svar: Vi har också en sån tomt. Snön ligger kvar här jättelänge!Jag skyller på all skog som vi har så nära och försöker påminna om att vi borde fråga skogsägaren om han inte kunde avverka lite närmast oss.
Solen står så lågt såhär års och då når inte solen ovanför de höga träden vilket gör att mycket ligger i skugga.

Jag har inte delat mycket på min privata instagram men följer några där och läser emellanåt.
Det kan vara roligt att få lite tips och idéer.
Men instagram kan aldrig ersätta bloggen. Den ligger fortfarande mig varmast i hjärtat och jag kommer att fortsätta skriva här precis som tidigare! 😊

Kram
Maria

2018-04-07 | 07:42:08
Bloggadress: http://https://ankisbildblogg.wordpress.com/
Birgitta säger:

Jag har funderat fram och tillbaka på det där med Instagram men än så länge låtit det bero mest för att jag inte har lust att överge bloggen till förmån för Instagram, men det ena behöver ju nödvändigtvis inte förta det andra :-)
Hoppas det töar fort hos er när vårvärmen kommer! Vi har fått regn i dagarna 3 så snön är nästan borta, men någon värme har det inte varit. Förhoppningsvis är den nu på väg, men det sägs att det kommer en pollenchock också med värmen.....stackars dem som är allergiska!
En riktigt skön helg önskar jag dig!
Kram

Svar: Nej överger bloggen gör jag inte! Jag har alltför många bokstäver jag vill dela! Haha!Jag tänker mera att det kan vara ett komplement.
På insta blir det korta texter och ofta bara en bild.
Kanske blir det en flopp, men då är ju ingen skada skedd eftersom jag fortfarande har kvar bloggen som vanligt!😊
Här töar det lite även idag. Ett stort snötäcke med en massa is rasade just från taket. Det
var snö som var på baksidan och dunsade så hårt i backen att hela huset skakade som om det vore jordbävning!!
Men det känns som ett vårtecken det också! Nu är hela taket äntligen snöfritt!

Ja pollenchock ska det visst bli! Fy!! Jag har rätt mycket känningar av det men brukar få rätt bra hjälp av mediciner.

Ha en riktigt skön helg du med Birgitta!
Kram
Maria

2018-04-07 | 10:34:22
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: