Snö ute men lite vår inne

Kommentarer
Birgitta säger:

Så fint ni ordnat för de små fåglarna och så fint du gjort inne med de vackra gardinerna! Hunden är ju jättefin och väldigt verklighetstrogen där den ligger på den mjuka fällen. Vår tax skulle lätt ha funnit sig till rätta där :-)
Nu har vi också ett tjockt lager med snö och ganska många minusgrader. Barnen i skolan ska ta med skidor i morgon och hasa sig fram längst spåret runt skolan på idrottslektionen. Jag tror min tid kommer att gå åt till att serva med pjäxor, bindningar och stavar så jag får nog hålla mig i vinterkängorna:-)
Ha en fin vecka!
Kram
Birgitta

2018-01-21 | 21:59:52
Anki säger:

Carpe Punctum - verkligen bra ord att tänka på!
Oj så mycket snö ni har - här ligger bara ett tunt lager - perfekt enligt mig som avskyr att skotta :) Bra ordnat till småfåglarna ... har ett liknande fågelhus här med plats för mycket frön.
Så fint och vårlikt du gjort det inomhus ... din presentvovve är verkligen söt!
Jag slutade med julgardiner för många år sedan - tycker det känns onödigt för bara några dagar - bättre med mer neutrala gardiner.
Ha det gott!
Kram

2018-01-22 | 07:23:47
Bloggadress: http://https://ankisbildblogg.wordpress.com/
Eva säger:

Åh, jag trodde hunden var riktig! Så naturtrogen den är och så söt. Ert nya fågelbord funkar ju jättenbra, men så hade ni ju också lite huvudbry innan ni fick till det.
Julgardiner ja, i julas var första gången jag inte hade julgardiner, hade satt upp neutrala i höst och de får sitta till våren kommer. Dina gardiner är så fina med rosorna och de kan man visst ha på jul. Nätshopping är inte så dumt, det gör jag mer och mer för jag gillar inte att gå i affärer.
Ha det fint!
Kram Eva

2018-01-22 | 19:55:20
Bloggadress: http://vardagochfint.blogspot.se
Skorpan säger:

Julgardiner är något jag slutat med, men gissar att det berodde mest på att motiven var väldigt mycket med tomtar...Nu har jag istället linfärgade långa med ett litet diskret domherretryck längst uppe. Tycker som du om fåglar så de passar till långt in i mars.
Du har så mysigt och och fint inne och lika mysigt för de bevingade vännerna utomhus.

2018-01-23 | 17:44:45
MirandaMaräng säger:

Men vad mycket snö. . .o vilken vintermössa på fågelbordet. . . tur att fröna ligger under!!!
Såå söt vovve. . .trodde det var en riktig. . innan jag läste att den var i plast!!! Verkligen naturtrogen!
Att fånga ögonblick av lycka tycker jag är en väldans bra idé!!! :-)
Kram Miranda

2018-01-24 | 12:15:04
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
MirandaMaräng säger:

Men vad mycket snö. . .o vilken vintermössa på fågelbordet. . . tur att fröna ligger under!!!
Såå söt vovve. . .trodde det var en riktig. . innan jag läste att den var i plast!!! Verkligen naturtrogen!
Att fånga ögonblick av lycka tycker jag är en väldans bra idé!!! :-)
Kram Miranda

2018-01-24 | 12:15:49
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
MirandaMaräng säger:

Men vad mycket snö. . .o vilken vintermössa på fågelbordet. . . tur att fröna ligger under!!!
Såå söt vovve. . .trodde det var en riktig. . innan jag läste att den var i plast!!! Verkligen naturtrogen!
Att fånga ögonblick av lycka tycker jag är en väldans bra idé!!! :-)
Kram Miranda

2018-01-24 | 12:16:17
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Tezz%25252520p%252525E5%25252520S/Y%25252520Andromeda säger:

Åh jag trodde som hastigast att det var en riktig hund först he he. Planschen med fåglarna gillade jag verkligen, så kul att kunna titta på den och jämföra med dem man ser vid fågelbordet. Mycket snö har ni också, nästan bara här på öland som det är grönt och plusgrader.
Kram

2018-02-01 | 21:55:05
Bloggadress: http://www.sailaway.bloggplatsen.se
Ann säger:

Så fin och verklighetstrogen hunden är! Jag trodde att den var riktig först och tänkte att du skaffat hund. Vi matar också fåglarna och det är roligt att lära sig nya sorter eftersom. Vi har många olika fåglar som kommer och nu är det ju så viktigt att de får mat. Så mycket snö som vi har nu har vi inte haft på flera år!
Gardinerna med rosor är jättefina och visst passar de året om.
Ha en fin kväll!
Kram, Ann

2018-02-03 | 15:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: