Dockdoktor

Kommentarer
Birgitta säger:

Så himla roligt att dockan togs om hand av dig och fick tillbaka sitt forna jag! Det slängs så mycket som en del ser som skräp så jag är glad att någon ändå lämnade den här dockan till loppis och inte på tippen!
Undrade medan jag läste hur du fixade jobbet med din opererade hand, men tydligen så gick det :-)
Jag håller tummar och tår för att vi får regn nu! Här är det också oroväckande torrt och vår egen brunn, som jag använder för att vattna trädgården med, har sinat. Vi har bevattningsförbud i kommunen eftersom färskvattnet nu tas från kommunens vattenreserv. Enligt prognos kan det komma en regnskvätt i natt och mera till kvällen i morgon, men om det kommer åskskurar kan de göra mer skada än nytta, så jag hoppas det kommer i mer måttliga mängder. En sån här vår/sommar har jag aldrig tidigare upplevt!
Allt gott till dig!
Kram

Svar: När vi åker till återvinningen med skrot så blir jag ofta berörd över allt som folk slänger! Det är så mycket som säkert hade gått att göra något fint av. De här ju ett rum där man kan lämna in saker som kan säljas, men de flesta ser det som enklast att bara kasta.Sist vi var där kastades en jättefin gammal symaskin. Alltså en sån där gammal med bord och rem på sidan. De är visserligen inte så mycket värda nu, men nog hade någon köpt den. Den var så dekorativ!
Här har vi inte bevattningsförbud - ännu, men det är nog bara en tidsfråga.
Som tur är har vi en sjö utmed oss. Där har vi en pump så det mesta vattnas med sjövatten och det mår växterna bara bättre av. Det enda som får dricksvatten, är jordgubbarna. Det känns fräschare eftersom det finns en viss sjölukt på vattnet.
Nej som du säger, jag har inte heller upplevt någon sån här vår/sommar tidigare!
Allt bara knastrar så det gäller att vara försiktig med eld som grillning och så..
Och åska, fy, det kan snabbt ställa till med bränder!
Hoppas ni slipper åska men får regn!
Önskar dig allt gott!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-06-10 | 20:55:46
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
Anki säger:

Oj ... vilket imponerande jobb du gjort med dockan! Du måste ha en ängels tålamod!
Torkan och värmen har varit oerhört påfrestande - nu fick vi några regndroppar i natt, men 0 mm i regnmätaren ...
Ha det gott!
Kram

Svar: Jag kan ha ett enormt tålamod när det gäller sånt pysslande! Jag får förstås ta pauser men egentligen är jag så ivrig att bara få fortsätta! 😀 Det brukar dock vara ett dåligt val att sitta för länge med sånt men med åren har jag blivit klokare! 😊
Vi här i norr har fått lite svalare väder de sista dagarna, mera normal temp efter den tryckande hettan, men regnet det uteblir så det är ändå sååå torrt!
Kram

Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-06-11 | 06:47:23
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Syster Yster säger:

Vilket jobb du har lagt ner på denna docka och den blev fin också!
Kram syrran

2018-06-13 | 11:22:22
MirandaMaräng säger:

Men vilken tur att hon fick komma hem till dig. . !!! Och vilken DRÖM hon blev efter både tvätt o dusch. . .ser inte ut som samma docka! Ibland ska man ha tur. . .o ibland känner man hur vissa saker "talar" till en. . . köp mig. . . köp mig!!! :-)
Såå klart ska hon bo inne hos dig över vintern!!!

Knastertorrt är det här också. . .de säger att det ska bli regn. . . så kommer TVÅ droppar. . . man har väl aldrig längtar efter regn som nu!!!

Ha en skön helg!
Kram

Svar: Ja visst är det så! Ibland känner man bara att vissa saker måste få följa med hem! Jag har lagat dockor för många år sedan så när jag såg henne såg jag vilken skönhet hon kunde bli med lite omvårdnad! :-)

/ kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-06-15 | 18:13:40
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: