Klarvaken

Kommentarer
Anki säger:

Ajajaj! Inte kul att bli stucken av en geting så där ... och i de flesta fall är det mer smärtsamt än farligt, men jag har en kompis som är superallergisk mot getingstick Han har varit nära att dö två gånger och har numer alltid en injektionspenna med adrenalin med sig ...
Söt vovve!
Jag hoppas liksom du på att vi kommer att slippa ställa om klockorna och att vi kommer att ha normaltid året runt.
Önskar dig en fin helg!
Kram

Svar: Ja de flesta tål ju getingstick men oj oj så smärtsamt det kan vara! Helt otroligt att ett sånt litet djur kan orsaka så mycket smärta!
De där pennorna känner jag till. Vi hade såna hemma då min son var liten.
Så fantastiskt bra att snabbt kunna ta. Bara att sticka rätt igenom kläderna.
Innan blev det akut till sjukhuset för en injektion där.
Men jobbigt att vara så allergisk mot getingar!
Ha en fortsatt fin måndagskväll !
kram Maria
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-10-27 | 06:53:00
Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Birgitta säger:

AJ!....men tänker som du, vilken tur att den stack dig i fingret och inte i hals eller ansikte när den nu kröp på kudden, och tur att du inte är allergisk!! Sega getingar kan vi ha inne på sensommaren men nu var det länge sedan jag såg en geting. Däremot har vi haft flugor som surrar i fönstren på övervåningen. Vi hade massor av dem inne när vi köpte huset och såg då att gallret i friskluftsventilen var trasigt. Nu har vi nya ventiler och luftad fasad men ändå hittar flugorna in även om det inte alls är i samma omfattning som tidigare och vi fattar inte heller vart sjutton de kommer in!
Ha en härligt fin helg!
Kram

Svar: Ja getingar vill man gärna hålla sig undan men inte lätt då de kryper i sängen när man sover!Men nu verkar de ha frusit bort för det var ett tag sedan vi såg någon nu. Bra!
Jobbigt med flugor också! Såna gillar jag inte!
Varje vår har vi nån sorts fjärilar inne i huset. Alltså såna där grå som liknar klädmal men de här är större.
Vart sjutton tar de sig in???
Ha en fortsatt fin måndagskväll!
kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2018-10-27 | 09:43:36
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
MirandaMaräng säger:

Fyyy. . . Ja vilken tur att du inte är allergisk! Men att getingar fortfarande är aktiva. . nu när hösten o kylan kommit! Jag har själv inte sett till dom sedan i somras! Du får sätta ut några "getingfångare"!
Trevlig Helg!
Kram

2018-11-03 | 11:51:44
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: