Vad ser du i din spegel?

Kommentarer
Birgitta säger:

Jag har ett ordspråk som följt mig genom livet "Älska mig mest när jag förtjänar det minst för då behöver jag det bäst".
Så sant det du skriver och vi har väl alla många gånger varit för hårda i vårt dömande av oss själva! Med min trassliga uppväxttid kom jag till en punkt då jag behövde förlåta både mig själv och andra och inse att även om det som hände inte var det bästa var det ändå så långt min, och andras, förmåga räckte.
Att acceptera och respektera kan leda till kärlek :-)
Allt gott till dig!
KRAM

Svar: Tack för din fina reflektion! Det ordspråket har länge följt mig också. Verkligen sanna ord där också!Vad fint att läsa att du kommit till en punkt där du kan acceptera och reflektera! Det är viktigt för att kunna gå vidare.
Ha det fint Birgitta!
KRAM
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-01-23 | 19:44:14
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
Anonym säger:

Som tidigare mobbad insåg jag snart att jag var för begåvad för sådant självbedrägeri. Det var inte mitt fel, att jag var lätt att ge sig på i stort antal. Men så kom en enkel liten sångfras: "Don't get mad, get even!"
Jo då, även bespottade minns. Även om minnena inte är goda. Människor möts senare i livet, och då lyser fegheten åter igenom!

Enda intressanta i spegeln, är hur ostyrig mustaschen blivit.. Den går att åtgärda.

2019-01-29 | 13:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: