Öde....

Kommentarer
Birgitta säger:

Rent egoistiskt hoppas jag att du fortsätter blogga, men så klart ska man bara göra det som känns givande för en själv. Jag tycker alltid det är så roligt att läsa dina inlägg och din "var god stäng dörren" skylt är såååå charmig. Älskar gamla emaljskyltar!
Träna på nu så du kan greppa trädgårdsredskapen när vintern släpper sitt grepp. Våren väntar runt hörnet :-)
Varma kramar till dig!

Svar: Men vad glad jag blir! Vad gullig du är Birgitta!Egentligen tycker jag att det är givande att skriva.Som oftast. Och de sista åren har jag släppt kraven mot mig själv att få till ett inlägg nästan varje dag..
Sen blev det plötsligt väldigt sällan...
Jag har bara haft lite dåligt med energi för att hinna med allt som jag vill göra och då har bloggen fått vila.
Men det är ju så här i livet...Olika tider med olika händelser.
Bloggen får vara kvar tills vidare så får vi se hur fortsättningen blir. :-)

Roligt att du gillar den gamla skylten. Det var min gubbe som hittade den för ganska många år sedan och inte hade jag nåt emot att han ville sätta den utmed ytterdörren! :-)

Ja att tänka på den kommande sommaren sporrar verkligen min träning! Längtar efter att kunna arbeta i trädgården och kunna använda bägge händerna!
Här har vi en hel del snö men våren är som sagt på gång även om den tog lite paus ett tag nu.
Vilken härlig tid vi har framför oss!
Ta hand om dig min fina bloggvän!
Varma kramar till dig me'!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-03-03 | 18:20:00
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.com
Vallmo säger:

Hej! Jag hör också till dem som tittar in och saknar dinaa inlägg. Särskilt dem där du visar loppisfynd, växthuset, huset och berättar om historien bakom. Det är ju också så att ju färre inlägg desto mer sällan tittar man in, men jag förstår verkligen att man tröttnar på att föra inlägg om man inte får någon feedback just..

Jag hoppas i alla fall att din rehabilitering går bra och att du kan pyssla med trädgården i vår! Och att lusten att blogga kanke kommer tillbaka så smått. Vi är väl alla också lite spaka efter vintern men nu kommer ju ljuset som kanske piggar upp oss lite.

Kram och allt gott till dig!
Vallmo

Svar: Tack Vallmo! Vad gullig du är! 😊 Jag tror att jag ifrån bloggandet lite redan när så mycket hände kring 2017-2018. Dödsfall, med allt vad det innebar för alla runtomkring, sjukdomar som avlöste varandra.....Sen har det varit lite trögt att riktigt hitta tillbaka..
Allt tog på och jag hade inte riktigt energin till bloggandet.
Min ork har länge gått till att få vardagen att flyta och när det blivit över en ledig stund så har jag varit så slut och har istället fastnat framför teven.

Men jag tror att det ska vända nu.
Handen värker fortfarande men det har ju inte gått så lång tid ännu så det ska nog ge sig.
Det känns iallafall hoppfullt när jag märker att jag klarar sånt jag tidigare inte klarat. Idag blev jag tex helt lycklig över att kunna putta ner några brödsmulor från arbetsbänken i min lätt kupade vänsterhand. Det var länge sedan jag klarade!
Snart har vi våren här och vi kan odla i växthuset igen.
Och loppisfynd lär jag fortfarande leta så det ska nog bli mera av det också! 😄

Tack för dina rader och allt gott till dig också!
kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-03-04 | 09:31:03
Skorpan säger:

Hej och välkommen tillbaka! Jag läser alla dina blogginlägg och har lärt mig både det ena och det andra:) Tycker så mycket om Din ton, det vänliga, inbjudande och igenkännande. Hoppas verkligen att Du fortsätter i mån av tid och lust, även om jag följer ditt instagramkonto också!
Lycka till med handen!

Svar: Tack fina du!:-) Vad glad jag blir över dina ord! De värmde!Jag tror nog att jag kommer att fortsätta skriva här.
Det har varit en rätt så lång tid då mycket runt omkring har varit jobbigt.
Det ihop med en kropp som krånglar har gjort att orken inte riktigt räckt till som jag vill.
Men jag tror på bättre tider och att kroppen ska hålla sig i bättre form!
Det känns så bra att ha gjort min handoperation också, nu ska nog mycket bli lättare att klara! Det tar på när så mycket i vardagen gör ont!
Nu går vi mot ljusare tider och snart är våren (favoritårstiden) här, med allt som grönskar och alla fåglar som spelar! Det är en riktig energikick!
Ta hand om dig!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-03-04 | 11:52:18
MirandaMaräng säger:

Så klart ska du fortsätta bloggandet. . . lusten kommer o går. . .fler som läser än lämnar spår känner vi nog alla oxå igen!
Lycka till med din hand o rehab!
Trevlig Dag!
Kram

Svar: Tack! Vad gullig du är!Ja visst är det så, lusten och energin till att blogga har sina upp-och- nergångar.
Och som du säger är det inte alla som lämnar någon kommentar. Inte så konstigt iofs. Jag har ju inte fått ihop så många rader själv den senaste tiden! Men det ska nog bli ändring på det! 😊

Tack för lyckönskningar till min hand! :-) Det kan nog behövas, men jag känner mig hoppfull! Helt bra kommer den inte att bli, men helt säkert vääääldigt mycket bättre och det känns toppen!
Önskar dig en riktigt fin dag!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-03-06 | 11:05:07
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: