Huvudvärk

Kommentarer
Vit Hortensia säger:

Men du vilket elände!!!.....och jag får rysningar av dina bilder. Gillar inte tandläkaren nu och kan bara drömma om hur det var att gå till tandläkaren för 100 år sedan.
Kan tänka mig att det ska bli skönt att få bort huvudvärken, men inte lika roligt att få gluggar i tandraden. Fattar inte varför inte tänder kan ingå i vår sjukförsäkring när det sägs att det är viktigt att ha sina tänder kvar.
Hoppas allt löser sig till det bästa.
Kram till dig!
Birgitta

Svar: Ja fy så hemst det måste ha varit förr!! Usch! ! Dålig smärtlindring, dålig kunskap och ofta var det t.om smeden som fick vara tandläkare och dra ut tänder med skitiga verktyg!Jag har inte så stora problem med tandläkaren, förutom skräcken över kostnaderna!
Eftersom jag är allergisk mot den vanliga bedövningen som tandläkare använder så fick jag som ung lära mig hypnos. Det har verkligen varit en hjälp så trots att jag nästan aldrig använder mig av (anpassad) bedövning så kan jag ligga och halvsova i tandläkarstolen.
Men jag anar att det behövs bedövning för dragning och jag lär inte ligga och halvsova!
....Och jag ska erkänna att det här tandläkarbesöket är med delad känsla.
Dragning av två tänder....nej det känns inte bra!
Men ger sig huvudvärken så längtar jag till besöket! Eller..kanske jag ska säga att jag längtar tills det är gjort, och några dagar efter det!
Men det ska nog bli bra!
kram <3
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-10-14 | 14:27:43
Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.com
Erik N. säger:

Det skulle ju ordnas tandvårdsreform av handlingskraftiga Ylva Johansson, innan hon så "effektivt" sänkte arbetslösheten... Men hon avancerade till att sköta migrationen inom EU. Utan att ha behövt säga varför hon alls skulle väljas till det. Hennes prestationslön skulle lätt klara besök hos käftis. Utan värnskatt blir det ännu enklare.
Trist att man är för gammal för att spela ishockey, där skulle det vara normalt att gå tandlös..

Crescent "världsmästarcykeln", såldes som cigarett. -Var bra för ökad syreupptagning också!

Svar: Ja det är galet hur de tänkte förr när det gällde nyttan med cigaretter!
Galet också det här med tandvård! Det är så många som hoppar över tandvård pga ekonomin, medan de som har råd ser det som en självklar utgift!
Det är verkligen märkligt att vård ska vara en klassfråga!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-10-14 | 16:01:25
Bloggadress: http://https://nystartvid40.blogspot.com/
Skorpan säger:

Kan bara hålla med dig Erik N. Nu pratas det vitt o brett om att "tänderna är vår tids klassfråga", tror jag det med de priser som är! Jag har precis varit på min årliga kontroll (de missade mig förra året vilket resulterade i ett liiitet hål). Dagen efter jag fixat det tappade jag en plomb och vips var det dags för besök och nya utgifter...suck...

Svar: Ja tandläkarbesök är alltid gruvsamt. Inte för att jag har tandläkarskräck, utan pga vetskapen om att det snabbt kan dra iväg ekonomiskt!Så himla drygt med den tappade plomben just som du lagat en tand! Och visst är det så, att tänderna har blivit en klassfråga för det är ju helt galna priser för något som borde ha samma pris som annan vård!
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-10-16 | 11:48:48
MirandaMaräng säger:

Nu vet jag inte var du bor. . . men här i Sthlm finns det akuttider som man kan få samma dag man ringer! Låter orimligt att du ska behöva vänta sååå länge på en tid!
Kram

Svar: Jag ringde till tandakuten på sjukhuset, där brukar man få tid snabbt, men deras svar var att de inte kunde ge mig någon akuttid för de problem jag hade.Men skulle jag få feber, eller att det blev så ont att ingen värktablett lättade, ja då kanske...men annars var nog väntetiden lika där.
Jag hörde nyss en som har samma bekymmer som jag har, hon måste också vänta jättelänge på behandling. Helt galet!
Men nu är det inte så lång tid kvar av min väntan.
Tack ändå för tipset fina du!
Ha en trevlig helg!
Kram
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-10-18 | 19:14:08
Bloggadress: http://mirandamarang.bloggo.nu
Rosor och ruiner säger:

Men stackare, klart du får klaga! Det där lät inge vidare, och vilken väntetid för dig, att det skall behöva vara så! Nu får vi hoppas att det blir bra så fort de är utdragna!
Kram Gunilla

2019-10-19 | 22:30:38
Bloggadress: http://rosorochruiner.blogspot.se/
Anonym säger:

Hej Maria jag är ute efter en sån tomte som du har den som spelar bjällerklang
Är din till salu?

2019-12-05 | 18:30:26
Anonym säger:

Jag undrar om din tomte som spelar bjällerklang till salu?
Jag är ute efter en sån
Undrar eftersom en Jonas har en likadan samma bild som du har
Så jag inte blir lurad på pengarna
Hoppas på svar
Mvh Maggan

Svar: Hej Maggan! Vilken Jonas har precis samma bild som jag har på tomten med speldosan och i vilket sammanhang?
Mvh Maria
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-12-05 | 18:34:23
Anonym säger:

Hej Maria
Jo jag är ute efter en sån tomte eftersom jag älskade den vi hade hemma som barn
Så hittade jag din blogg på alla tomtar du har och såg denna söta tomte
Så jag kopierade den och la in på blocket och efterlyste om det fanns någon som hade en likadan tomte som jag skulle kunna få köpa
Efter ett tag fick jag svar
Då var det en Jonas Johansson som skrev jag har en sån
Okej hur mycke ska du ha för denn då?
De fick jag bestämma själv
Ja inte mer än 200-300:- med frakt eftersom jag är pensionär och kan inte köpa den förrän den 18de
Jaha nä så länge kunde han inte vänta
För han hade flera som var intresserad
Okej då tackar jag för mej då skrev jag
Men bara typ 3 minuter senare så fick jag köpa den men då skulle han ha 300:-
Bra då betalar ja den 18de men jag vill ju gärna se hur den ser ut
Så jag fick en bild
Men kände genast igen bilden på tomten som du har på din blogg och hade ju läst där hur mycke du älskade dina tomtar 😳
Så då kände jag att detta står inte rätt till
Då skrev jag till Jonas igen å sa att denna tomten är ju samma som jag la ut på blocket för att visa vilken tomte jag efterlyste 😳🤔🤔
Och hon som äger denna tomte tror ja inte är intresserad av att sälja den eftersom hon älskar alla sina tomtar
Så ja skrev sen att han var nog bara ute efter pengarna och sen när jag har betalat så kommer jag inte och få nån tomte
Så tror jag det är. Eller vad säger du????
Sen har jag inte fått något svar av han
Så det var därför jag är så glad att jag fick tag på dej och fick fråga dej själv
Förstår ju att du inte säljer din tomte
Hoppas på svar och ha en fortsatt trevlig julmånad med alla dina fina tomtar 🤗👍
Mvh Maggan

Svar: Hej igen Maggan.Nej den mannen ska du inte lia på! Han har med all säkerhet ingen tomte att sälja eftersom han tagit min bild! Vi har ingen tanke på att sälja tomten eftersom min sambo hade precis en sån då han var barn!
Hoppas det dyker upp nån ärlig person som vill sälja en till dig. Du får hålla utkik på Tradera, där kan det dyka upp någon och det känns mycket säkrare att köpa därifrån. Speciellt om man betalar via Tradera.
Ha en trevlig julmånad du med!
mvh Maria
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-12-06 | 08:37:51
Anonym säger:

Hej igen Maggan här
Hoppas du fick mitt mail?
Jag har även hans telefon nummer om det är intressant för dej?
Hoppas på svar
Mvh Maggan

Svar: Jag har fått dina meddelanden och svarat i ett annat. Du behöver inte skicka hans telefonnummer.:-)mvh Maria
Maria i huset mellan skogen och sjön

2019-12-06 | 13:24:56
Anonym säger:

Nä jag bad ju om bild men han sa ja den är ju finare än den du visade
Okej men får jag se då
Å efter många om å men då kom den bilden. De va ju så att när jag satt in din bild på blocket då tog jag bara med ansiktet så när jag såg hans så kände jag igen tapeten och kollade din sida å där va han din tomte 😂😂
Ja de gäller att ha ögonen med sej så att säga Nänä där blir de ingen affär
Han har inte svarat mej sen jag ifrågasatt han och skrev att hon som äger den tomten vill absolut inte sälja några av sina tomtar. Så han drog väl öronen åt sig
Ja jag får fortsätta och leta har kollat länge på tradera men ingen sån söt
De finns en i plast men de ger inte samma känsla tycker jag iallafall
Tack för att du svarade men
Mvh Maggan

2019-12-06 | 15:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: